نواز شریف: در تلاش احیای گفت‎وگوهای صلحِ افغانستان هستیم

گزارشگر:یک شنبه 19 میزان 1394 - ۱۸ میزان ۱۳۹۴

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد دولت این کشور در تلاش است گفت‌وگوهای صلح را بین نماینده‌‌گان دولت افغانستان و گروه طالبان احیا کند.
به گزارش نیویورک‌تایمز، نواز شریف که روز شنبه در یک گفتگوی تلویزیونی در ایالت «لاهور» پاکستان سخن می‌گفت، از تلاش اسلام آباد برای ایفای نقش میانجیگری برای پایان دادن به جنگ ۱۴ ساله طالبان علیه کابل خبر داد.
mnandegar-3نیویورک‌تایمز با اشاره به اینکه پاکستان در ماه جولای میزبانی جلسات متعدد بین کابل و طالبان را در اختیار داشت، نوشت:به دنبال تایید خبر مرگ ملاعمر دور دوم این مذاکرات لغو شد و پیشروی‌های طالبان منجر به این شد که بخش‌هایی از شهر «قندوز» را تصرف کند.
نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان که قرار است در ۲۲ اکتبر سال جاری به آمریکا سفر کند، در مورد وضعیت امنیتی منطقه و منافع متقابل با مقامات این کشور تبادل نظر خواهد کرد.
جنرال جان کمپبل فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان پیش از این گفته بود که ارتش پاکستان در حال راه‌اندازی عملیات علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی این کشور با مرز افغانستان است.
سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان نیز پیش از این اظهار داشت: اسلام‌آباد برای موفقیت مذاکرات صلح افغانستان تلاش کرده است.
وی افزود: این کشور خواهان عهده گیری نقش تسهیل کننده در روند مذاکرات صلح افغانستان است که توسط دولت این کشور برگزار می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.