نشست مشترک مسوولان امنیتی، اقتصادی هرات – خراسان رضوی

گزارشگر:دوشنبه 20 میزان 1394 - ۱۹ میزان ۱۳۹۴

mnandegar-3برگزاری جلسه مشترک مسولان امنیتی ولایت‌های  هرات و خراسان رضوی در مقر ولایت هرات برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمد آصف رحیمی والی هرات، و معاونین هر دو ولایت هرات و خراسان رضوی آقای افخمی جنرال کنسول ایران در هرات، کامران علیزایی رییس شورای ولایتی، مل پاسوال محمد جمعه عدیل فرمانده زون سرحدی ونماینده گان باصلاحیت ارگان های امنیتی هردو ولایت برگزار شده بود، آقای رحیمی والی هرات حضور هیات را خیر مقدم گفت واظهار امیدواری نمود تا با تلاش‌های مشترک هردو ولایت پاره‌یی از مشکلات امنیتی موجود در دو طرف مرز برطرف شود.

در این میان معاون ولایت خراسان رضوی نیز از علاقه مندی مسولان شهر هرات به خاطر همکاری های امنیتی استقبال نمود وگفت:” بهبود وضعیت امنیتی به صورت مستقیم در انکشاف اقتصادی اثر گذار است.

در این نشست راه کارهای مشخص به خاطر بهبود وضعیت امنیتی، مبارزه باقاچاق و ترانزیت مواد مخدر، محدود ساختن وازبین بردن عوامل نا امنی در سرحدات، همکاری در جهت ارتقای توانمندی‌های مسلکی نیروهای امنیتی،تبادل تجارب و اطلاعات نیز بحث شد و طرفین موافقت نمودند تا سطح همکاری‌های خود را افزایش دهند. همزمان با این، مسولان تجارتی و اقتصادی دو ولایت نیز نشستی را در ریاست خدمات تخنیکی وسکتوری ترتیب داده و همچنان گل آقا جمشیدی سرپرست خدمات تخنیکی میگوید: درین نشست موافقت شد تا موانع انکشاف همکاری های اقتصادی در این استان برداشته شود.

در این ادامه این سفر، مسوولان اقتصادی در مرکز اتاق های تجایت و صنایع هرات طی نشست خبری از همکاری های متقابل در بازار مشترک و بندر اسلام قلعه و گمرکات خبر دادند.

درین نشست که بیشتر روی همکاری‌های امنیتی و اقتصادی بحث و گفت‌وگو بعمل آمد، معاون ولایت خراسان رضوی ایران از ایجاد پروژه‌های اقتصادی و همکاری همه‌جانبه برای کارگران و مهجارین افغانی خبر  داد که مورد استقبال مقامات محلی و شهروندان هرات گردید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.