اکونومیست: جنگ افغانستان، طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا پایان نیافته است‌

گزارشگر:دوشنبه 20 میزان 1394 - ۱۹ میزان ۱۳۹۴

mnandegar-3یک هفته نامه چاپ لندن با اشاره به حمله هوایی امریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز نوشت که طولانی‌ترین جنگ امریکا در افغانستان پایان نیافته و حتی کمرنگ نیز نشده است.
هفته نامه خبری «اکونومیست» چاپ لندن با انتشار مطلبی در شماره اخیر خود اعلام کرد: جنگ در ولایت قندوز در شمال افغانستان نشاندهنده ادامه حضور امریکا در افغانستان است.
این هفته‌نامه افزود: پس از حمله نیروهای هوایی امریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز، «برایان تریبوس» سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان اظهار داشت که هدف حمله آن‌ها جایی دیگر بوده و تنها خسارات جانبی به این مرکز درمانی وارد شده است.
اکونومیست تأکید کرد: حمله هوایی نیروهای امریکایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز ولایت قندوز حادثه‌ای اتفاقی نبود که در جریان یک بمباران رخ داده باشد، زیرا این بیمارستان در طول یک ساعت با فواصل زمانی ۱۵ دقیقه هدف موشکهای هواپیماهای امریکایی قرار گرفت.
در ادامه این هفته نامه نوشت: تصرف ولایت قندوز از سوی طالبان و سردرگمی در حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز یک بار دیگر تصمیم خروج نیروهای امریکا از افغانستان را با سوال روبرو کرده است.
اکونومیست اذعان داشت: حادثه غم‌انگیز حمله هوایی نیروهای امریکایی به بیمارستان مذکور نشان دهنده این است که طولانی‌ترین جنگ تاریخ امریکا پایان نیافته و نقش امریکا نیز در این باره کمرنگ نشده است.
این هفته نامه افزود: بر همین اساس مقامات عالی‌رتبه نظامی پنتاگون نیز بر این باورند که برنامه خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان مفهومی ندارد.
اکونومیست تصریح کرد: با وجودی که باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا هنوز تصمیم قاطعانه‌یی در خصوص حضور نیروهای این کشور در افغانستان نگرفته، اما در این مورد نباید بیش از این تردیدی نشان دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.