رییس جمهور: هیچ فرد غیرمسوولی اجازۀ مداخله در امور امنیتی را ندارد

گزارشگر:دوشنبه 20 میزان 1394 - ۱۹ میزان ۱۳۹۴

رییس جمهور کشور می‌گوید که هیچ فرد غیرمسوولی اجازۀ مداخله در امور و گزینش‌های امنیتی را ندارد.
آقای غنی که روز یک‌شنبه در یک کنفرانس ویدیویی با والی‌های ولایت‌های جنوب‌شرقی کشور صحبت می‌کرد، به آن‌ها اطمینان داد که نیروهای امنیتی کشور برای دفاع از جان و مال شهروندان، با تمام توان حمله‌ها و برنامه‌های دشمن را خنثا خواهند کرد.
mnandegar-3در خبرنامه‌یی که از سوی دفتر رسانه‌های ارگ ریاست جمهوری منتشر شده، آمده است که آقای غنی در این گفت‌وگو به مقام‌های حوزۀ جنوب‌شرق تأکید کرده که برای شفافیت در گزینش افراد در کرسی‌های نطامی و غیرنظامی، معیارهایی را در نظر گیرند.
هم‌چنان رییس جمهور در این کنفرانس با جنرال شریف یفتلی، فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر نیز دربارۀ وضعیت امنیتی حوزۀ جنوب‌شرق صحبت کرد.
پیش از این عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت نیز خواهان توجه به گزینش افراد در اداره‌های کلیدی ولایت‌های آسیب‌پذیر شده بود.
گفته می‌شود که رییس جمهور و رییس اجرایی به دلیل افزایش سروصداها مبنی بر وجود «ستون پنجم» در ساختار حکومت، خواهان توجه بیشتر به گزینش افراد در بخش‌های امنیتی و غیرنظامی شده اند.
به باور شماری از آگاهان، علت عمدۀ تصرف کندز به دست طالبان، وجود افراد موسوم به ستون پنجم در ساختار حکومت است. در آخرین مورد متین بیگ، معاون ریاست امنیت ملی در مجلس نماینده‌گان گفت که ستون پنجم خواهان سقوط حکومت است و افراد وابسته به این ستون، هم با حکومت در ارتباط اند و هم با مخالفان حکومت.
غنی برای تأمین هرچه بهتر امنیت در حوزۀ جنوب‌شرق از والیان ولایت‌های این حوزه خواست تا برای افزایش ظرفیت نیروهای ارتش و پولیس به روند جلب و جذب افراد برای پیوستن به نیروهای امنیتی توجه جدی کنند.
در این نشست ویدیویی، والی‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، لوگر، میدان‌وردک و بامیان اشتراک کرده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.