حنیف اتمر به سفیر مسکو در کابل: به کمک‌های نظامی روسیه و دیگر کشورها نیازمند هستیم

گزارشگر:چهارشنبه 22 میزان 1394 - ۲۱ میزان ۱۳۹۴

سفیر روسیه در کابل در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان از آماده‌گی مسکو برای همکاری با این کشور برای مبارزه مشترک با تروریسم و تجهیز نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان و الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل در دیدار با یکدیگر در مورد مسائل امنیتی و منطقه‌یی تبادل نظر کردند.
mnandegar-3اتمر گفت: تروریست‌ها قصد دارند ناامنی‌ها را از افغانستان به مناطق دیگر گسترش دهند.
وی افزود: نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان در حال حاضر به کمک‌های نظامی روسیه و دیگر کشورها نیاز دارند.
الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل نیز در ادامه تأکید کرد: مسکو حاضر است تا با نیروهای امنیتی افغانستان در بخش تجهیزات نظامی همکاری کند.
سفیر روسیه در کابل اذعان داشت: روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم آماده هرنوع همکاری با حکومت وحدت ملی است.
این دومین دیدار رسمی سفیر روسیه در کابل طی هفته جاری با مقامات عالی‌رتبه حکومت وحدت ملی برای بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل جاری منطقه‌ای و امنیتی در افغانستان است.
مانتیتسکی یکشنبه هفته جاری در دیدار با صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان خواستار افزایش همکاری‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم در منطقه شده بود.
در این ملاقات، دو طرف در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، مبارزه با تروریسم و مسائل مربوط به منطقه و جهان گفت‌وگو کردند.
یادآور می‌شود که عبدالرشید دوستم معاون اول رییس‌جمهور افغانستان نیز هفته گذشته با سفر به روسیه خواستار کمک‌های نظامی مسکو در مبارزه با تروریسم به افغانستان شد.
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرده بود که مسکو مصمم است تا کمک‌ها و حمایت‎های نظامی خود را به افغانستان افزایش دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.