معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری: پاکستان تروریسم را به خوب و بد تقسیم نکند/ رییس‌جمهور، افغانستان را به قطب ترانزیت منطقه تبدیل می‎کند

گزارشگر:یک شنبه 26 میزان 1394 - ۲۵ میزان ۱۳۹۴

معاون سخنگوی رییس‌جمهور افغانستان در کنفرانس خبری در مورد وضعیت کندز، گفت که پاکستان نباید تروریست‌ها را با عنوان خوب یا بد از یکدیگر تفکیک کند بلکه باید برخورد یکسانی نسبت به این مشکل داشته باشد.
سید ظفر هاشمی در نشست خبری بررسی وضعیت ولایت کندز، اعلام کرد: باید ابعاد منطقه‌یی تروریسم در افغانستان بیشتر مورد بررسی و تحقیق mnandegar-3قرار گیرد.
وی گفت: جنگ افغانستان تنها یک بحران داخلی نیست، زیرا تروریست‌ها از کشورهای مختلفی در داخل این کشور حضور دارند.
هاشمی به پرسشی مبنی بر اقدامات حکومت افغانستان برای افزایش شبه‌نظامی در این کشور پاسخ داد: براساس سخنان رییس‌جمهور، هیچ سیاستی برای ایجاد و یا گسترش شبه‌نظامی توسط دولت افغانستان وجود ندارد.
وی با اشاره به آغاز کار هیأت حقیقت‌یاب در ولایت کندز افزود: عملیات نظامی که در ولایت کندز راه‌اندازی شده تا زمان پاکسازی و آزادی کامل ولایت‌های شمالی افغانستان ادامه خواهد یافت.
معاون سخنگوی رییس‌جمهور در ادامه پیرامون موضع افغانستان در قبال صلح این کشور و موضع‌گیری در مقابل تروریست‌ها تأکید کرد: اسلام‌آباد نباید تروریست‌ها را با عنوان خوب یا بد از یکدیگر تفکیک کند، بلکه باید تعریف یکسانی از این معضل داشته باشد.
سید ظفر هاشمی اذعان داشت: حکومت وحدت ملی انتظار دارد تا پاکستان اقدامی جدی را علیه تروریست‌های مستقر در پاکستان که علیه افغانستان فعالیت می‌کنند، انجام دهد و این در شرایطی است که جهان حقانیت مردم افغانستان را درک کرده است.
هاشمی افزود: رییس‌جمهور تلاش دارد تا افغانستان را به قطب ترانزیت منطقه تبدیل کند و بر این موضوع در فرصت‌های پیش آمده بین‌المللی، شانگ‌های و بریکس نیز مطرح کرده است.
در ادامه معاون سخنگوی افغانستان خاطرنشان کرد: غنی از کشورهای منطقه و جهان خواسته تا به تهدید تروریست در افغانستان به صورت مشترک پاسخ داده شود، زیرا امنیت جهان در گرو امنیت این کشور می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.