مک‌کین: ۲۰ هزار نیرو را در افغانستان پس از سال ۲۰۱۶ حفظ کنیم

گزارشگر:چهارشنبه 29 میزان 1394 - ۲۸ میزان ۱۳۹۴

mnandegar-3در پی تصمیم اوباما مبنی بر کند کردن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفت که واشنگتن باید ۲۰۰۰۰ نظامی این کشور را در افغانستان پس از ۲۰۱۶ میلادی حفظ کند.
سناتور جان مک‌‍کین رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا، در گفت‌وگو با رسانه امریکایی «هیل» پیشنهاد داد که واشنگتن باید پس از سال ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۲۰ هزار نیروی نظامی را در افغانستان حفظ کند.
این رقم چند برابر برنامه اوباما برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است که حدود ۵۵۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان پس از سال آینده میلادی (۲۰۱۶) است.
مک‌کین افزود: اوباما تا سال ۲۰۱۶ میلادی نیز تعداد کنونی نیروهای امریکایی (۹۸۰۰ نظامی) یا تعداد بیشتر را در افغانستان حفظ کند.
رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا اظهار داشت: حفظ ۱۰ تا ۱۵ هزار نظامی امریکایی در افغانستان نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد اما مسئله مهم این است که خروج باید براساس شرایط افغانستان نه جدول زمانی مشخص صورت گیرد.
وی ادامه داد که کاهش نیروهای نظامی امریکایی در افغانستان، زندگی نظامیان این کشور که قرار است پس از سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان باقی بمانند، را در معرض خطر قرار می‌دهد.
مک‌کین گفت: بمباران بیمارستان کندز توسط نیروهای هوایی امریکایی نشان از نیاز نیروهای افغانستان به پشتیبانی نیروهای بین‌الملل است. به عنوان نمونه، نیروهای افغانستان، نیروی هوایی، سازمان اطلاعاتی قوی و قابلیت بالا در زمینه پزشکی ندارند.
براساس طرح امریکا قرار است ۹۸۰۰ نظامی این کشور که هم اکنون در افغانستان مستقر هستند، تا پایان سال ۲۰۱۶ در این کشور حضور یابند و پس از آن این تعداد به ۵۵۰۰ نظامی کاهش یابد.
آلمان، ناتو، ریاست‌جمهوری افغانستان و هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری امریکا، نیز از تصمیم اخیر اوباما اعلام حمایت کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.