گروه طالبان ۹ پولیس مرزی افغانستان را در بدخشان آزاد کرد

گزارشگر:یک شنبه 3 عقرب 1394 - ۰۲ عقرب ۱۳۹۴

مقامات محلی در ولایت بدخشان در شمال افغانستان اعلام کردند که افراد وابسته به گروه طالبان ۹ سرباز پولیس مرزی این کشور را که در زمان تصرف ولسوالی وردوج به دست افراد این گروه اسیر شده بودند را رها کرده‌اند.
امام علی عزیزی، مدیر عمومی مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پولیس بدخشان به رسانه‌ها گفت این سربازان عضو نیروهای پولیس مرزی بودند که mnandegar-3دیروز با وساطت بزرگان محل در بدل رهایی دو عضو گروه طالبان رها شدند.
به گفته آنها این تبادله در ولسوالی زیباک ولایت بدخشان انجام شده است.
به گفته دولت محمد خاور، ولسوال وردوج بدخشان، این ولسوالی روز پنجشنبه ۹ میزان (مهر) بعد از چند ساعت درگیری به تصرفنیروهای طالبان در آمد و نیروهای امنیتی از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند.
پیش از این مقامات افغانستان در مورد تلفات نیروهای امنیتی و اسارت آنها بدست طالبان در این ولسوالی ابراز نظری نکرده بودند.
بهار امسال نیز گروه طالبانبا حمله به این ولسوالی شماری از نیروهای امنیتی افغان را اسیر و بعد آنان را کشتند.
این در حالی است که مقامات محلی ولایت فاریاب در شمال افغانستان دیروز اعلام کردند که گروه طالبان عبدالمجید گلیم باف، فرمانده پولیس ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب را با ۱۲ سربازش کشتند.
سید عبدالباقی هاشمی، رییس شورای ولایتی فاریاب به بی‌بی‌سی گفت که این فرمانده و ۱۸ نفر از افرادش چند روز قبل توسط افراد گروه طالبان اسیر شده بودند.
‹وضعیت در وردوج وخیم است›
مقامات محلی و گروه طالبان گفته اند که بعد از تصرف ولسوالی وردوج ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان توسط طالبان، به این ولسوالی مواد غذایی ارسال نشده و مردم به دلیل نبود خدمات عمومی در وضعیت بدی قرار دارند.
گل محمد بیدار، معاون والی بدخشان می‌گوید که دولت نیز از کمبود مواد غذایی در ولسوالی وردوج اطلاع دارد ولی تا زمانی‌که کنترل این ولسوالی به دست افراد گروه طالبان است، دولت مواد غذایی ارسال نخواهد کرد.
او افزود که علت اصلی این تصمیم این است که افراد گروه طالبان اجازه نخواهند داد که مواد غذایی به دست مردم عادی برسد و آنان از این مواد برای تقویت نیروهای خود استفاده خواهند کرد.
گروه طالبان نیز با ارسال خبرنامه‌ای نوشته است که از زمان تصرف این ولسوالی، نیروهای دولت مرکزی تمام مسیرهای ارتباطی به این ولسوالی را بسته اند.
این گروه مدعی شده است که نیروهای دولتی مستقر در اطراف این ولسوالی به مردم عادی اجازه نمی‌دهند که مواد مورد نیاز خانه‌های خود را تامین کنند.
این گروه از تمام سازمان‌ها، مراکز بهداشتی، آموزشی، نهاد هلال احمر، رسانه‌ها و نهادهای «صاحب نفوذ» خواسته که صدای مشکلات ساکنان این ولسوالی را به گوش مردم برسانند.

اشتراک گذاري با دوستان :