سرپرست وزارت دفاع: ۳۰ شبکۀ تروریستی در افغانستان و منطقه فعالیت دارد

گزارشگر:سه شنبه 12 عقرب 1394 - ۱۱ عقرب ۱۳۹۴

وزارت مالیه پس از ظهر دیروز میزبان کشورهای کمک کننده در کابل بود. هدف این نشست آمادگی‌ها و شناسایی اولویت نهادهای امنیتی برای سال آینده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی قرار است نشست «وارسا» در بروکسل برگزار شود و تعهدات‌شان را برای حمایت از افغانستان اعلام کنند.
معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی در نشست مشترک کشورهای کمک کننده در کابل از افزایش فعالیت‌های تروریستی شبکه القاعده، mandegar-3داعش و طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرد.
آقای استانکزی افزود: هم اکنون ۳۰ شبکه تروریستی در افغانستان و منطقه فعالیت دارند و این گروه‌ها به شدت ثبات افغانستان و منطقه را با تهدید مواجه کرده است.
سرپرست وزارت دفاع ملی از متحدین افغانستان خواست که برای سرکوبی این گروه ها، کابلرا یاری رسانند.
اما در این میان، نیروهای امنیتی افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی تنها نیستند؛ بلکه مردم افغانستان همواره گام به گام با این نیروها همراه بودند؛ امری که به گفته سرپرست وزارت دفاع، در شش ماه گذشته، ۵۰ هزار نفر داوطلب شامل نیروهای ارتش شده اند.
نورالحق علوم وزیر امور داخله افغانستان نیز چالش‌های امنیتی را نگران کننده خواند و افزود که گروه‌های تروریستی از این فرصت استفاده کرده و افغانستان را پایگاه خود ساخته اند.
آقای علومی از این کشورها خواست که برای مهار کردن این گروه‌ها، کابل را همکاری کنند.
کشورهای کمک کننده در این نشست یک بار دیگر، تعهد کرده اند که نیروهای امنیتی افغانستان را تنها نمی‌گذارند؛ بلکه در بخش همکاری ها و مشورت دهی، افغانستان را همراهی خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.