سرتاج عزیز: اکنون زمان مناسبی برای حضور پاکستان در مذاکرات صلحِ افغانستان نیست

گزارشگر:چهارشنبه 13 عقرب 1394 - ۱۲ عقرب ۱۳۹۴

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفته که زمان مناسبی برای حضور کشورش در مذاکرات صلح میان دولت افغانستان با طالبان نیست.
به نوشته روزنامه نیشن،‌ سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در جریان گفت‌و گو با رسانه‌های کشورش گفت:‌ سازش میان دولت کابل و طالباناز نظر ما بهترین گزینه است اما برای آنکه نتیجه خوبی داشته باشد، باید پیش زمینه‌هایی تعریف شود.
mandegar-3اظهارات مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان در حالی مطرح شده که افغانستان، دولت اسلام‌آباد را همچنان مورد انتقاد قرار می‌دهد و وزیر داخلۀ افغانستان، پاکستان را به دامن زدن به ناامنی در افغانستان متهم کرده است.
روز دوشنبه نورالحق علومی وزیر داخلۀ افغانستان در مجلس نماینده‌گان گفت که پاکستان نمی‌خواهد تمامیت ارضی افغانستان را ببیند و همچنان به توطئه چینی علیه ما می‌پردازد.
سرتاج عزیر گفت: دولت کابل و طالبان باید تصمیم بگیرند که مذاکراتی معنادار را چه زمانی برگزار کنند. آن موقع است که ما وارد عمل می شویم. در حال حاضر فکر نمی‌کنم که زمان مناسبی باشد تا ما وارد عمل شویم.
پاکستان به درخواست اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان نخستین مذاکره رو در روی میان دولت کابل و طالبان را در ۱۴ سال گذشته در جولای سال جاری میلادی میانجی‌گری کرد.
درحالیکه قرار بود نشست دیگری برگزار شود و برنامه‌هایش نیز تنظیم شده بود، خبر مرگ ملاعمر، رهبر طالبان منتشر شد و همین امر باعث لغو مذاکرات شد.
اشرف غنی بعداً اعلام کرد که به دنبال نقش اسلام‌آباد در مذاکرات صلح با طالبان نیست و می‌خواهد خودش کارها را دنبال کند.
سرتاج عزیز ادامه داد، هرچیزی که باعث کاهش سطح شبه نظامی گری و درگیری‌ها در افغانستان شود،‌ مورد استقبال پاکستان است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.