حامد کرزی به اعضای ایکو: به قربانی‌های ما ارج بگذارید

- ۲۵ میزان ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی گفته است که بدون مبارزه صادقانه و مشترک دولت‌های منطقه، پیروزی در مبارزه با تروریسم ناممکن است.
آقای کرزی که در دوازدهمین اجلاس سران سازمان ایکو در شهر باکو پایتخت آذربایجان سخن می‌زد، گفته است که ما باید صادقانه بپذیریم که تروریزم در منطقه ما دارای پناهگاه‌ها و تسهیلاتی می‌باشد که بدون مبارزه صادقانه و مشترک دولت‌های منطقه در جهت نابودی آن‌ها، پیروزی بر آن ناممکن است.
براساس خبرنامه ریاست‌جمهوری، آقای کرزی گفته است: سازمان‌های تروریستی بین‌المللی مانند القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان، تحریک طالبان پاکستان، جنبش ترکستان شرقی، تروریست‌های چیچن و غیره در منطقه ما از سال‌ها بدین سو حضور داشته، آموزش می‌بینند و دست به فعالیت‌های تخریبی می‌زنند.
حامد کرزی اضافه کرد: افغانستان نه تنها در راستای تأمین امنیت خود متحمل قربانی‌های بی‌شمار شده و می‌شود، بلکه نیروهای امنیتی ما هرروز با تروریست‌هایی که در تلاش اند تا از خاک ما برای عبور به برخی از کشورهای آسیای میانه و حتی روسیه و چین استفاده کنند، رو برو می‌باشد.
رییس‌جمهور در ادامه گفت: افغانستان با تمام توان خود تلاش می‌کند تا از رخنه این گروه‌ها به کشورهای همسایه خود جلوگیری کند. همسایه‌های ما باید به قربانی‌های بی‌شمار مردم افغانستان، به خصوص در مبارزه با افراطیون آسیای میانه ارج بگذارند.
رییس‌جمهور کشور تاکید کرد که افغانستان از همسایه‌های خود انتظار دارد تا مانع ورود تروریست‌ها به سرزمین ما شده و با تمام امکانات از تعلیم و تجهیز آن‌ها در خاک خود جلوگیری کنند.
حامد کرزی خاطر نشان کرد: ما آرزو داریم تا مرزهای ما، مرزهای صلح و همکاری باشند، کشور ما عملاً به نقطه وصل میان آسیای مرکزی و جنوبی، چین و خاورمیانه مبدل شود.
گفتنی است که سازمان همکاری اقتصادی منطقوی یا ایکو برای اولین بار بر اثر تلاش‌های کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۹۸۵ به منظور هماهنگی و بهبود امور اقتصادی میان این کشورها ایجاد گردید.
افغانستان و کشورهای آسیای میانه در سال ۱۹۹۲ میلادی عضویت سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقوی یا ایکو را بدست آوردند.
در حال حاضر ده کشور عضویت این سازمان را دارند که هدف آن تقویت اقتصاد کشور های عضو ایکو، برطرف کردن موانع سر راه تجارت و تحکیم روابط میان این کشورها می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.