تسلیم‌شدن ۶۵ سرباز ارتش در هلمند به طالبان

- ۲۳ عقرب ۱۳۹۴

mandegar-3مقام‌های امنیتی در هلمند می‌گویند که ۶۵ سرباز ارتش از یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی سنگین این ولایت به گروه طالبان پیوسته اند.
میرزاخان رحیمی، والی هلمند این رویداد را «خیانت» دانسته و می‌گوید که به زودی هیأتی را برای تحقیق در این باره به این ولسوالی می‌فرستد تا مشخص شود که دلیل این کار چه بوده است.
به گفتۀ رحیمی، این نیروها با وجود این‌که وضعیت امنیتی ولسوالی سنگین بهبود یافته است، با طالبان یک‌جا شده اند. او هم‌چنان می‌گوید که پس از این تصمیم دارند نیروهای امنیتی را از حالت دفاعی خارج و از سقوط این ولسوالی جلوگیری کرده و مناطق زیر تسلط طالبان را پس بگیرند.
والی هلمند می‌گوید که در حمله‌های طالبان در ۲۴ روز گذشته بر شهر لشکرگاه و ولسوالی‌های باباجی و مارجه، ۸۸ تن از نیروهای امنیتی و چهار غیرنظامی کشته شده اند.
او دربارۀ جنگ ولسوالی مارجه می‌گوید که شماری از نیروهای این ولسوالی غفلت وظیفه‌یی کرده و به این دلیل، جنگ این ولسوالی طولانی شده است.
شاه‌محمود آشنا، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هلمند می‌گوید که در عملیات‌های نیروهای امنیتی در روزهای اخیر حدود ۴۰ طالب کشته و سه تن دیگر زخم برداشته اند.
آقای آشنا می‌گوید که عملیات نیروهای امنیتی در مارجه از زمین و هوا جریان دارند و بسیاری از مناطق این ولسوالی از وجود طالبان پاک شده اند.
به گفتۀ آشنا، طالبان هم‌چنان شب گذشته بر پاسگاه‌های امنیتی ولسوالی موسی‌قلعۀ این ولایت نیز حمله کرده که در نتیجۀ آن ۳ طالب کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده اند؛ اما به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.
این در حالی است که از ۲۴ روز بدین‌سو در پنج کیلومتری این ولایت جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد و نیروهای امنیتی تاکنون قادر به شکست طالبان نشده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.