سرتاج عزیز: مایلیم روابطی سازنده و معنادار با افغانستان داشته باشیم

گزارشگر:دوشنبه 25 عقرب 1394 - ۲۴ عقرب ۱۳۹۴

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی، انجام مذاکرات سیاسی فراگیر میان دولت کابل و تمام گروه های افغانستان به ویژه طالبان را تنها راه برقراری صلح و ثبات در این کشور دانست.
سرتاج عزیز در دیدار نیکولاس هیسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان گفت، جامعه جهانی تمایل به از سرگیری سریع مذاکرات صلح mandegar-3افغانستان دارد و پاکستان هم از این موضوع حمایت می کند.
سرتاج عزیز افزود، پاکستان مایل است روابطی سازنده و معنادار با افغانستان در تمامی زمینه‌ها داشته باشد.
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی همچنین با اشاره به کنفرانس منطقه‌یی معروف به `قلب آسیا” که قرار است کمتر از یک ماه دیگر به میزبانی اسلام آباد برگزار شود گفت: این کنفرانس به طور مشخص هدف کمک به روند صلح در افغانستان را دنبال خواهد کرد.
در روزهای اخیر نیز نماینده ویژه دولت امریکا و نماینده ویژه چین در امور افغانستان به ترتیب به اسلام آباد سفر کردند و درباره روند مذاکرات صلح دولت کابل و طالبان، با عالی ترین مقامات پاکستان گفت و گو کردند.
پاکستان به عنوان تسهیل کننده مذاکرات صلح افغانستان و نیز به عنوان کشوری که از نفوذ بالایی بر طالبان افغانستان برخوردار است، می‌تواند نقش مهمی در زمینه روند مذاکرات صلح افغانستان ایفا کند.

اشتراک گذاري با دوستان :