فرمانده مومن از مجاهدان معروف پنجشیر درگذشت

گزارشگر:دو شنبه 2 قوس 1394 - ۰۱ قوس ۱۳۹۴

فرمانده مومن شابه از مجاهدین و مقاومت‌گران معروف ولایت پنجشیر دیروز به اثر سکتی قلبی درگذشت.
شماری از رهبران سیاسی کشور، با پخش اعلامیه‌هایی مرگ این فرمانده معروف جهادی را یک ضایعه خوانده‌اند.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، با پخش اعلامیه‌یی گفته است: فرمانده مومن از آوان جوانی تحت قیادت و رهبری قهرمان ملی mandegar-3افغانستان شهید احمدشاه مسعود به صف جهاد و مبارزه پیوست و تا آخرین لحظات زندگی خویش بر عهد و پیمان خود استوار ماند.
در این اعلامیه آمده است: فرمانده مومن در دوران جهاد دلیرانه علیه متجاوزان جنگید و از سرزمین و نوامیس ملی کشور دفاع نمود. در دوران مقاومت نیز این فرمانده شجاع در مقابل تجاوزگران بیرونی و مزدوران آن با شجاعت و دلیری در دفاع از ملت و مردم خویش رزمید. کارنامه‌های درخشان این فرمانده و همرزمان وی با خط زرین در تاریخ آزادی خواهی این سرزمین ثبت است.
آقای عبدالله گفته که در گذشت این فرمانده مومن، شجاع، وطن‌دوست و عزیز را برای مردم افغانستان، مجاهدین، دوستان و اعضای خانواده وی تسلیت می‌گویم و از خداوند برای او مغفرت و برای بازماندگانش صبر جمیل مسئلت دارم.
مومن از دیگر فرماندهان متمایز بود
در این حال، احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود نیز از نخستین کسانی بود که مرگ این فرمانده جهادی را تسلیت گفت.
او در اعلامیه‌یی گفت: مومن خان از قومندانان اولیۀ جهاد و از یاران و همسنگران نزدیک به آمر صاحب شهید بود. وی بنابر کرکتر و اخلاق خاص خود نسبت به دیگر قومندانان متمایز جلوه می‌نمود. دلیر، مقاوم، سلحشور و در حین حال گشاده روی و صمیمی بود.
آقای مسعود در این اعلامیه از بارگاه ایزد منان به روح قومندان صاحب مومن خان طلب مغفرت و جنات برین استدعا کرده و به خانواده، همرزمان و دوستان شان صبر جمیل خواسته است.
روحش شاد و یادش گرامی و نامش در تاریخ زرین جهاد و مقاومت جاویدانه باد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.