شکم‌گُنده‌ها زودتر مـی‌میـرنـد!

گزارشگر:سه شنبه 3 قوس 1394 - ۰۲ قوس ۱۳۹۴

بخش نخست

mandegar-3محبوبه عطایی
ما روی ظاهر شما قضاوت نمی‌کنیم. نمی‌خواهیم بگوییم وقتی که شکم‌تان بزرگ است، شیک‌پوش بودن برای‌تان سخت می‌شود یا این‌که مثل سال‌های قبل در عکس‌ها خوب نمی‌افتید. ما تنها نگرانِ سلامتِ شما هستیم و گفته‌های محققانی که معتقدند چاقی شکمی برای قلب و گُردۀ شما ضرر دارد و به معده و دستگاه تنفسی شما هم آسیب می‌زند را با شما در میان می‌گذاریم.
محققان می‌گویند چاق‌ها بیشتر به دیابت دچار می‌شوند و زودتر می‌میرند. همین دلایل کافی است تا از پژوهش‌گران کمک بگیریم و به شما برای آب کردن چربی‌های دور شکم‌تان کمک کنیم. برای داشتن شکم بزرگ، حتماً نباید وزن‌تان زیاد باشد و چاق باشید؛ کافی است سبک زنده‌گی نامناسبی را انتخاب کنید و حتا به اشتباه برای لاغر کردن برنامه‌ریزی کنید تا کمر شلوارتان هر روز برای شما تنگ‌تر شود. اما نگران نباشید؛ پژوهش‌گرانی که در مورد خطرات شکم‌گُنده بودن به شما هشدار می‌دهند، فکر همه جا را کرده و راه‌های ساده‌یی را برای کم کردنِ اندازۀ دور شکم و پهلوهای‌تان پیدا کرده‌اند.

با مواد معدنی قهرید؟
کمبود برخی مواد معدنی، به بزرگ شدن شکمِ شما منجر می‌شود. شاید باور نکنید اما منیزیم در بدن شما ۳۰۰ کارکرد دارد که کم کردنِ سطح قند خون و میزان انسولین ترشح شده، یکی از آن‌هاست. در صورتی که مواد غذایی‌یی که می‌خورید، این ماده معدنی را در خود نداشته باشد، بالا بودن سطح انسولینی که در بدن‌تان ترشح می‌شود، منجر به چاق‌تر شدن شکم‌تان می‌شود.
حداقل دو روز یک بار به اندازۀ کافی به بدن‌تان منیزیم برسانید. مصرف سبزیجات برگ‌سبز، سویا و کیله می‌تواند چنین کمکی به شما بکند.

هله‌هولۀ بسته‌بندی‌شده می‌خورید؟
کربوهیدرات‌های ساده مثل چیپس و خوراکی‌هایی که شکر افزوده‌شده دارند، مثل نوشیدنی‌های شیرین باعث می‌شوند شکرِ خونِ شما ناگهان بالا برود و سطح انسولین خون‌تان هم ناگهان افزایش پیدا کند. تأثیری که این اتفاق روی کبد شما می‌گذارد، این است که چربی‌ها در ناحیۀ میانی بدن‌تان، یعنی حوالی شکم شما جمع می‌شوند.
نیازی نیست که از هله‌هوله‌خوری یک‌دفعه دست ‌بردارید. اگر شما چنین عادتی داشته باشید، خالی کردن میز کارتان از هله‌هوله‌ها به شما احساس گم‌شده داشتن را می‌دهد و استرس‌تان را بالا می‌برد. پس به جای حذف همۀ آن‌ها، جایگزین‌های سالمی را برای‌شان پیدا کنید. پاپ‌کورن، نان سوخاری و… همه می‌توانند شما را در ترک این عادت یاری دهند.

نوشابۀ رژیمی می‌خورید؟
یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف‌‌کننده‌گان نوشابۀ رژیمی بیشتر با خطر چاق شدن یا دچار شدن به چاقی شکمی روبه‌رو هستند. محققان می‌گویند درست است که این افراد با مصرف نوع رژیمی نوشابه کالری کمتری دریافت می‌کنند، اما ترکیبات این نوشیدنی گاز‌دار می‌تواند در نهایت به بزرگ شدن شکم مصرف کننده‌گانش منجر شود. به‌خاطر کوچک کردن شکم‌تان هم که شده، باید از خوردن این نوشیدنی‌های گاز‌دار، حتا اگر رژیمی باشند، دست ‌بردارید. این نوشابه‌ها نه تنها شما را چاق می‌کند بلکه برای سلامتی‌تان هم مضر است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.