روسیه به مردم افغانستان: نگران آینده نباشید

- ۲۸ میزان ۱۳۹۱

نماینده روسیه در امور افغانستان با تأکید بر این که افغان‌ها به آینده کشورشان امیدوار باشند، بیان داشت که افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ با بحران روبرو نخواهد شد.
ضمیر کابل‌اف اظهار داشت که پیام من به ملت افغانستان این است که نباید از آینده کشورشان ناامید باشند.
نماینده روسیه در امور افغانستان خاطر نشان کرد که وضعیت افغانستان در سال ۲۰۱۴ نسبت به شرایط فعلی بدتر نخواهد شد.
وی با اشاره به غلبه ملت افغانستان بر مشکلات گفت: این ملت شجاع، عاقل، جسور و زحمت‌کش است و نباید از آینده هراس داشته باشد.
این دیپلمات روسی ضمن این که از ملت افغانستان خواست که به آینده کشور خود خوش‌بین باشد، گفت: اگر ملت افغانستان امید خود را از دست بدهد، کشور خود را از دست خواهد داد.
کابل‌اف با تأکید بر این که روسیه در کنار مردم افغانستان خواهد بود، گفت: افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی با بحران روبرو نخواهد شد.
نماینده روسیه در امور افغانستان خاطر نشان کرد: ملت افغانستان ان‌شاءالله بر مشکلات پیروز خواهد شد.
وی گفت: با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، این کشور تنها نخواهد ماند زیرا کشورهای منطقه از جمله روسیه از طریق «سازمان همکاری شانگهای» به حمایت خود از افغانستان ادامه خواهند داد تا این کشور به رفاه اقتصادی و ثبات سیاسی دست یابد.
وی صلح و ثبات را در افغانستان به نفع کشورهای منطقه دانست و خاطر نشان کرد: تقویت دولت، ایجاد یک نیروی مجهز و خودکفایی اقتصادی افغانستان، تنها راه برون رفت از بحران این کشور است.
همچنین کابل‌اف که به تازه‌گی با جمعی از خبرنگاران افغان و روس در مسکو گفت‌وگو می‌کرد از ایجاد ائتلاف منطقه‌یی توسط روسیه خبر داد.
وی گفت که امریکا و متحدانش در جنگ افغانستان ناکام مانده و در صورت حضور این نیروها پس از ۲۰۱۴ باید دلایل حضور نظامی خود را روشن سازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.