وزیر دفاع آلمان در نشست برلین: خواستار حمایت دوباره از افغانستان هستیم

گزارشگر:چهارشنبه 4 قوس 1394 - ۰۳ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3وزیر دفاع آلمان در نشست برلین با اعلام حمایت از دولت کابل از ادامه حضور نظامی این کشور در شمال افغانستان تا سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.
مقامات ۲۰ کشور جهان با شرکت در نشستی در برلین آلمان در مورد مسائل منطقه‌یی از جمله افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
اورسولا وون در لین وزیر دفاع آلمان در این نشست گفت: ماموریت نیروهای آلمانی در شمال افغانستان تا سال ۲۰۱۶ میلادی ادامه خواهد داشت.
وزیر دفاع آلمان با اشاره به حمایت کشورهای شرکت کننده از افغانستان ادامه داد: خواستار حمایت دوباره از افغانستان هستیم.
نیروهای آلمانی در حال حاضر رهبری ماموریت ناتو برای آموزش، مشاوره‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان در شمال این کشور را بر عهده دارد.
در پایگاه شهر مزارشریف در شمال افغانستان حدود ۱۵۰۰ نظامی از ۲۰ کشور جهان حضور دارند که نظامیان آلمانی حدود نیمی از این نیروها را تشکیل می‌دهند.
گرجستان، مغولستان، هالند و مجارستان از دیگر کشورهایی هستند که بیشترین نیرو را در شمال افغانستان پس از آلمان دارا می‌باشند.
کابینه حکومت آلمان چندی پیش تصویب کرد تا تعداد نیروهای این کشور در افغانستان را از ۸۵۰ به ۹۸۰ سرباز افزایش دهد.
براساس این مصوبه، آلمان قصد ندارد تا نحوه حضور نیروهای خود در افغانستان را به منظور آموزش و مشاوره نیروهای افغان تغییر دهد و سربازان آلمانی را بار دیگر به مأموریت جنگی پایان یافته در سال ۲۰۱۴ میلادی بازگرداند.
بنابر دستورالعمل مأموریت جدید نیروهای ناتو در افغانستان که برای مشورت و آموزش نیروهای افغان است، نیروهای ناتو که آلمان نیز از این جمله است، باید تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد نیروهای خود را کاهش دهند.

این در حالی است که برخی سیاستمداران حزب حاکم آلمان چندی قبل با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان خواستار تمدید حضور نظامیان این کشور شدند.
راینر آرنولد سیاستمدار حزب سوسیال‌دموکرات آلمان در این باره گفت: نزدیک به ۸۵۰ نظامی آلمانی در شمال افغانستان حضور دارند و نباید تا سال ۲۰۱۶ میلادی این محل را ترک کنند.
وزیر دفاع آلمان قبلاً نیز گفته بود که وضعیت امنیتی افغانستان ایجاب نمی‌کند تا این کشور تمام نظامیان خود را خارج کند.
پیش از این برخی مقامات ارشد ناتو اعلام کرده بودند که کشورهای آلمان، ایتالیا و ترکیه نیروهای خود را در افغانستان در سطح فعلی حفظ می‌کنند.
این تصمیم در حالی صورت می‌پذیرد که دولت آمریکا نیز حضور نظامی ۱۴ساله خود را در افغانستان تمدید کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.