«دار و ندار» داکتر عبدالله اعلام شد

گزارشگر:یک شنبه 8 قوس 1394 - ۰۷ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3اداره عالی مبارزه با فساد اداری فهرستی از دارایی‌های عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت وحدت ملی را نشر کرده و از مردم خواسته که اگر او دارایی دارد که ثبت نشده، به این نهاد اطلاع دهند.
این اطلاعات در روزنامه دولتی انیس منتشر شده و براساس اعلام این روزنامه قرار است که دارایی‌های تمام مقامات ارشد دولت وحدت ملی نشر شود.
براساس این اطلاعات، آقای عبدالله متولد سال ۱۹۶۰ میلادی است و مدرک کارشناسی پزشکی دارد.
او از سال ۱۳۸۱ تاکنون به عنوان وزیر خارجه، سکرتر جنرال احمدشاه مسعود، رییس اپوزیسیون دولت و رییس اجرائی دولت وحدت ملی کار کرده‌ است.
همسر و چهار فرزند آقای عبدالله در هند زندگی می‌کنند. هزینه آموزش سالانه هر کدام از فرزندان او در هند ۳۰ هزار روپیه (حدود ۴۶۰ دالر) تا ۳۵ هزار روپیه هندی (حدود ۵۳۰ دالر) است.
بر اساس فهرست ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان، اعضای خانواده عبدالله عبدالله ماهیانه ۱۰۰ هزار روپیه هندی ( حدود ۱۵۰۰ دالر) کرایه خانه می‌دهند. مصرف خانواده اش نیز ماهانه ۶۰ هزار روپیه ( حدود ۹۳۰ دالر) است و ۸ هزار روپیه نیز ماهانه بابت آب و برق می پردازد.
آقای عبدالله میزان دارایی‌های منقول خود را ۱۰ میلیون افغانی ( بیشتر از ۱۵۳ هزار دالر) ذکر کرده‌ است.
او گفته است که در شماره حساب بانکی‌اش در بانک الفلاح شعبه کابل هفت هزار دالر دیگر دارد.
آقای عبدالله درباره اینکه چه مقدار زیورآلات دارد، نوشته که یکی از قاب‌های ساعتش ۴۵۰ هزار افغانی ( حدود ۶۷۰۰ دالر) قیمت دارد و قاب دیگرش نیز ۴۳۰ هزار افغانی ( حدود ۶۴۰۰ دالر) ارزش دارد که هر دو را تحفه گرفته است.
او گفته که خانمش نیز یک ست طلا دارد که ارزش آن ۵۰۰ هزار افغانی (حدود ۷۴۰۰ دالر) است.
آقای عبدالله گفته که دارای سه عراده موتر است که یکی را به ۱۰۰ هزار دالر خریده، دومی را به ۲۰ هزار دالر که قیمت این دو تا به ترتیب اکنون به ۶۰ هزار و ۸ هزار دالر کاهش یافته است.
او نوشته است که همسرش در هند نیز یک موتر دارد که به ارزش ۱.۳ میلیون روپیه هندی خریده شده و اکنون قیمت آن به ۸۰۰ هزار روپیه کاهش یافته است.
آقای عبدالله نوشته که یک خانه در کارته پروان کابل و یک جریب زمین در ولسوالی پغمان در غرب کابل دارد که هر دو به نام خانمش فخریه است. او خود نیز یک قطعه باغ در پغمان کابل دارد و صاحب یک مهمانخانه در ولایت پنجشیر در شمال کابل است.
عبدالله عبدالله گفته است که املاک موروثی و غیر موروثی مشترک و همچنین دام ندارد.
به گفته آقای عبدالله او درآمد دیگری به جز ۲۹۸ هزار افغانی حقوق ماهانه و ۱۰۰ هزار افغانی مصرف ماهانه که از دولت می‌گیرد، ندارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.