مجلس به حکومت: سلطان‌زوی فساد کرده و پاسخ دهد

گزارشگر:دوشنبه 9 قوس 1394 - ۰۸ قوس ۱۳۹۴

مجلس نماینده‌گان از رییس‌جمهور خواسته است تا داوود سلطانزوی، مشاورش را که متهم به اختلاس میلیون‌ها دالراست برای پاسخگویی به مجلس بفرستد.
هیات اداری دیروز از وزیر ارشاد،حج واوقاف، نماینده وزارت ترانسپورت و هوانوردی و شرکت هوایی آریانا استجواب کرد.
مشکلات در سفر زایران حج و اتهام اختلاس در روند انتقال آنان از دلایل عمده این استجواب بود.
mandegar-3هرچند اعضای مجلس کارکرد وزارت ارشاد حج و اوقاف را می‌ستاید، اما می‌گوید میلیون‌ها دالر در روند انتقال زایران به عربستان اختلاس شده است.
این در حالی است که داوود سلطان‌زوی، مشاور رییس‌جمهور غنی بر بنیاد فرمان خود او به عنوان رییس کمیته انتقال حجاج امسال تعیین شده بود.
دیروز مجلس نماینده‌گان مقام‌های وزارت ارشاد، حج و اوقاف، ترانسپورت و هوانوردی، رییس شرکت هوایی آریانا و آقای سلطان‌زوی را به استجواب فراخوانده بود؛ اما از این میان آقای سلطان‌زوی ظاهراً به دلیل این که مجلس او را استجواب کرده نمی‌تواند، حضور پیدا نکرد.
در همین حال، نهادهایی‌‌که موظف به انتقال حجاج بودند هرنوع اتهام به خود را بی‌بنیاد می‌دانند.
اما ظاهراً گره همه مشکلات به آقای داوود سلطانزوی زده شد وسر انجام فیصله شد که رییس‌جمهور باید سلطانزوی را برای پاسخگویی در باره میلیون‌ها دالر اختلاس از بابت انتقال حجاج، به مجلس معرفی کند.
این بار نخست نیست که روند انتقال زایران به عربستان و بودوباش‌شان در ایام حج با مشکلات همراه است، بل پیش از این نیز این سناریو اتفاق افتاده بود و هیچ گاهی پایان نیافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.