معاون دوم ریاست جمهوری: در عرصۀ حاکمیت قانون ناکام بوده‌ایم

گزارشگر:سه شنبه 10 قوس 1394 - ۰۹ قوس ۱۳۹۴

معاون دوم رییس‌ جمهور افغانستان با حضور در پارلمان اعلام کرد که حکومت وحدت ملی در اجرای قانون اساسی شکست خورده است.
سرور دانش معاون دوم محمد اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان دیروز در نشست معرفی یک عضو شورای دادگاه عالی و شش عضو کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی در پارلمان اعلام کرد: حکومت افغانستان نظارت درستی بر اجرای صحیح قانون اساسی کشور ندارد.
وی تأکید کرد: «به تلخی باید اعتراف کنم که از قانون اساسی خود مراقبت لازم را به عمل نیاورده‌ایم و در عرصۀ حاکمیت قانون تا کنون ناکام بوده‌ایم. نقض قانون اساسی توسط توده‌های مردم صورت نمی‌گیرد؛ قانون اساسی معمولاً توسط دولتمردان و قوۀ سه گانه دولت نقض می‌شود، همه قوه سه گانه دولت مخصوصاً قوه مجریه در این مورد از صداقت لازم کار نگرفته اند.»
در ادامه این نشست، معاون دوم پارلمان افغانستان به معرفی یک عضو شورای عالی دادگاه عالی و شش عضو کمیسیون نظارت بر اجرای قانون اساسی در پارلمان این کشور پرداخت.
عبدالحسیب احدی به عنوان عضو شورای عالی دادگاه عالی این کشور، محمد قاسم هاشم زی، غزال حارث، عبدالله شفاهی، عبدالرؤف هروی، عارف حافظ و سید ابوبکر متقی به عنوان اعضای کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی از سوی معاون دوم رییس جمهور افغانستان به پارلمان این کشور معرفی شدند.
سرور دانش از اعضای پارلمان افغانستان خواست تا برای اینکه خلاءهای موجود در کمیسیون نظارت بر اجرای قانون اساسی این کشور پر شود به افراد معرفی شده رای مثبت دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.