نمایندۀ دایم افغانستان در سازمان ملل: صلح زمانی نتیجه می‌دهد که تغییری در موضع پاکستان به‌وجود بیاید

گزارشگر:چهارشنبه 11 قوس 1394 - ۱۰ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل در گزارشی از برنامه جدید دولت کابل برای پیشبرد روند صلح و تقویت نیروهای امنیتی برای مقابله با مخالفان مسلح خبر داد.
محمود صیقل با ارایه گزارشی به سازمان ملل با عنوان «ارزیابی اوضاع افغانستان» پیشبرد روند صلح از طریق تلاش‌های منطقه‌یی و بین‌المللی و افزایش ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان برای دفاع در مقابل مخالفان را دو سیاست محوری دولت کابل برای بازگشت ثبات به این کشور عنوان کرد.
محمود صیقل در این گزارش، افزایش حملات تروریستی برای نابودی نظام سیاسی دولت کابل و ورود گروه های مخالف مسلح از پاکستان به افغانستان را از جمله دلائل افزایش ناامنی در این کشور دانست.
نماینده افغانستان در سازمان ملل در ادامه ضمن اشاره به افزایش تلفات نظامی و غیرنظامی مردم این کشور در سال ۲۰۱۵ در مبارزه با مخالفان مسلح گفت، حضور گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده در افغانستان در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
صیقل همچنین با تاکید بر خواست افغانستان برای گسترش روابط با پاکستان و انجام گفت وگو میان نماینده‌گان دو کشور برای پایان دادن به فضای بی‌اعتمادی بین کابل و اسلام اباد، افزود، روند صلح در افغانستان تنها در صورتی می‌تواند ثمربخش باشد که تغییری در سیاست پاکستان بروز کند.
متهم شدن پاکستان به دخالت در خشونت گروه های تروریستی در افغانستان، تنش میان دو کشور همسایه را افزایش داده است.
کابل معتقد است، اسلام آباد به دلیل نفوذ بر طالبان، می تواند نقش مهمی در مذاکرات صلح داشته باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.