ادارۀ تـوزیع شناس‌نامـۀ برقی بسته مـی‌شود

گزارشگر:دوشنبه 16 قوس 1394 - ۱۵ قوس ۱۳۹۴

حکومت در پی تعطیل کردن ادارۀ توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی است.
صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که آغاز روند توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی برای حکومت مهم است؛ اما ناگزیرند به دلیل نبود بودجه و قطع کمک‌های جهانی، کارمندان این اداره را برکنار کنند.
mandegar-3کشورهای تمویل‌کنندۀ ادارۀ توزیع شناس‌نامۀ الکترونیکی پیش از این هشدار داده بودند که اگر روند توزیع این شناس‌نامه‌ها آغاز نشود، کمک‌های‌شان را قطع می‌کنند.
تطبیق روند توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی، یکی از تعهدات حکومت وحدت ملی است و شماری از آگاهان می‌گویند که هیچ برنامۀ این حکومت در راستای آوردن اصلاحات، حکومت‌داری خوب و انتخابات شفاف، بدون توزیع این شناس‌نامه‌ها عملی نیست.
قرار بود روند توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی در ۲۸ام اسد آغاز شود؛ اما به دلایل نامعلومی از سوی ریاست جمهوری به تأخیر افتاد.
ادارۀ توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی همواره تأکید کرده که توانمندی عملی کردن روند توزیع این شناس‌نامه‌ها را دارد. به گفتۀ مقام‌های این اداره، آن‌ها تاکنون بیش از نیم میلیون شهروند کشور را که بیشترشان کارمندان دولت اند، برای دور نخست و آزمایشی توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی ثبت نام کرده اند.
شهروندان افغانستان نیز از شناس‌نامه‌های کاغذی و سرگردانی ناشی از آن خسته شده اند؛ اما با گذشت بیش از یک‌سال و وعده‌های حکومت برای توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی، باورشان نسبت به آغاز این روند را از دست داده اند.
به گزارش سلام وطن دار، فیاض‌الدین غیاثی، رییس نشرات ادارۀ توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی می‌گوید که موضوع تعطیلی این اداره، سبب نگرانی کارمندان آن شده است. غیاثی می‌گوید، با در نظرداشت وضعیت کنونی کشور، اگر ادارۀ توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیکی تعطیل شود، تمام کارمندان آن بیکار خواهند ماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.