در روز خوش‌بینی غنی از تعهد پاکستان کابل آماج حمله قرار گرفت

گزارشگر:شنبه 21 قوس 1394 - ۲۰ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3مهاجمان انتحاری شام‌گاه دیروز بر یکی از مهمان‌خانه‌های خارجی در کابل یورش بردند.
نخست یک انفجار نیرومند در منطقۀ شیرپور کابل به وقوع پیوست و سپس مهماجمان به شلیک گلوله پرداختند.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان در حساب رسمی خود در توییتر نوشته است که این انفجار در منطقه شیرپور روی داده است.
آقای صدیقی همچنین گفته که این حادثه ناشی از انفجار یک موتر بوده است. سخنگوی وزارت داخله گفته است که نیروهای پولیس به محل رویداد رفته‌اند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به رهبری ملا اختر منصور، در صفحه توییتر خود مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته و نوشته که این انفجار ناشی از یک رشته حمله انتحاری به یک مهمانخانه خارجی بوده است.
هنوز از تلفات احتمالی این انفجار گزارشی رسمی منتشر نشده اما بیمارستان امرجنسی که در نزدیکی محل حادثه است، در صفحه رسمی خود در توییتر نوشته که تا به حال ٧ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.
برخی گزارش‌ها از حضور سه فرد مسلح در منطقه و وقوع تیراندازی متقابل میان آنها و نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.
خبرگزاری رویترز به نقل یک از مقام رسمی گفته است که این حادثه در نزدیک سفارت اسپانیا روی داده است. برخی رسانه‌های محلی نیز گزارش داده‌اند که این انفجار در نزدیک مهمانخانه سفارت اسپانیا اتفاق افتاده است.
این انفجار چند ساعت پس از آن روی داد که محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در یک نشست خبری از آغاز گفت‌وگوهای صلح میان دولت و گروه طالبان در آینده نزدیک خبر داد.
او از تعهد پاکستان برای تأمین امنیت و ثبات در افغانستان سخن گفت.
این درحالی است که آگاهان باوری به تعهدات پاکستان ندارند. آنها می‌گویند که پاکستان استراتژی براندازانۀ خود را در افغانستان دنبال می‌کند و در این استراتژی هیچ تغییری به وجود نیامده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.