کارتـر سـرزده وارد افغانستان شـد

گزارشگر:شنبه 28 قوس 1394 - ۲۸ قوس ۱۳۹۴

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد و به پایگاه نیروهای امریکایی در بگرام رفت.
به گزارش اسوشیتدپرس، وی برای بررسی اوضاع امنیتی شکنندۀ امنیتی به افغانستان سفر کرده و پیش از سفر به این کشور، توقفی در بغداد نیز داشته است.
وزارت دفاع امریکا دو روز قبل، گزارشی از وضعیت امنیتی افغانستان به کنگره ارایه کرد و گفت که مقاومت و انعطاف ناپذیری طالبان، وضعیت امنیتی در mandegar-3این کشور را شکننده کرده است.
در گزارش وزارت دفاع امریکا آمده است که امنیت افغانستان از ناحیه گروه‌های طالبان، القاعده و داعش مورد تهدید قرار گرفته است.
وزارت دفاع امریکا در این گزارش مدعی شده که با کاهش نقش نظامیان امریکا و نیروهای خارجی در افغانستان، طالبان جسورتر شده و راهبرد حمله به نظامیان افغانستان را برای کسب موقعیت‌های بهتر، انتخاب کرده اند.
گروه طالبان نیز با انتشار گزارشی از وضعیت امنیتی افغانستان در ماه نومبر میلادی مدعی شد که این گروه در این ماه توانسته چندین ولسوالی در ولایت‌های مختلف را تصرف کند.
این گروه در روزهای گذشته با حمله گسترده به ولایت هلمند، قصد تصرف این ولایت را داشت، اما نیروهای امریکایی برخلاف توافق نامه امنیتی که می‌بایست در نبردها تنها نقش مشورت به نظامیان افغانی را ایفا کنند، وارد جنگ شد و مانع تصرف طالبان شد.
احتمال می‌رود سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان در ارتباط با حضور دوباره نیروهای امریکایی در نبردها صورت گرفته باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.