سفیر روسیه در کابل: علایق ما با طالبان فقط در جنگ با داعش همخوانی دارد

گزارشگر:دوشنبه 7 جدی 1394 - ۰۶ جدی ۱۳۹۴

معین سیاسی وزارت امور خارجه، دیروز با الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل ملاقات کرد.
در این ملاقات، حکمت خلیل کرزی از سفیر فدراسیون روسیه، در مورد آنچه به عنوان اظهارات مقامات وزارت امورخارجه آن کشور در رابطه با همخوانی علایق روسیه با علایق گروه طالبان و مجاری تماس آن کشور با طالبان اخیراً در رسانه‌ها بازتاب یافته است، خواهان توضیح شد.
mandegar-3در پاسخ به این موضوع، سفیر فدراسیون روسیه در کابل اظهارداشت که از گفته‌های مقامات وزارت امورخارجه آن کشور در این رابطه نقل قول و تعبیر غیر دقیق صورت گرفته است.
براساس خبرنامه وزارت امورخارجه، نامبرده افزود که در واقع، منظور این بوده است که علایق روسیه با علایق گروه طالبان تنها در جنگ با داعش همخوانی دارد و هدف آن کشور از داشتن مجاری تماس با گروه یادشده، صرفاً کمک به دریافت راه حل سیاسی برای مخالفت گروه طالبان با دولت افغانستان می‌باشد.
سفیر فدراسیون روسیه مقیم کابل تأکید ورزید که آن کشور همیشه از دولت افغانستان پشتیبانی نموده و خواهان یک افغانستان مستقل، دارای حاکمیت ملی، با ثبات و عاری از تروریسم و موادمخدر می‌باشد.
در ادامه این ملاقات، دو طرف در مورد موضوعات مهم در روابط و همکاری‌های دوجانبه افغانستان و روسیه، ازجمله مبارزه با تروریسم و موادمخدر و نشست مشورتهای سیاسی میان وزارتهای امور خارجه دو کشور که قرار است در آینده نزدیک در مسکو برگزار شود، بحث و تبادل نظر نمودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.