فرمانده نیروهای امریکایی: به نیروهای بیشتری در افغانستان نیاز است

گزارشگر:شنبه 12 جدی 1394 - ۱۱ جدی ۱۳۹۴

فرمانده ارشد ارتش امریکا و ناتو در افغانستان احتمالاً خواستار اعزام نیروهای امریکایی بیشتر به این کشور برای کمک به نیروهای امنیتی افغان می‌شود.
روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی نوشت، همزمان با تلاش نیروهای محلی افغانستان برای فرونشاندن اقدامات طالبان، فرمانده ارشد ارتش امریکا و ناتو در این کشور احتمالا خواستار اعزام نیروهای امریکایی بیشتر به افغانستان برای کمک به نیروهای محلی می‌شود.
مصاحبه جنرال جان کمپبل، فرمانده امریکا در افغانستان با روزنامه یو اس ای تودی همزمان با آن صورت گرفت که وضعیت امنیتی در افغانستان در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی وخیم شده و حملات شبه نظامیان طالبان و تعداد تلفات در بین نیروهای ملی و طالبان افزایش یافته است.
این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از تعهد خود مبنی بر خروج ۱۰۰۰ نیروی امریکایی از افغانستان، برگشته و در اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که ۹۸۰۰ نیروی امریکایی تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان خواهند ماند.
جنرال کمپبل در این مصاحبه گفت، قصد دارد از دولت اوباما بخواهد تا جایی که امکان دارد تعداد بالای نیروهای امریکایی در افغانستان را حفظ کند و حتی تعداد پرسنل امریکایی در این کشور را بیشتر کند.
وی افزود: اگر باور نداشتم که می‌توانیم آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان و ماموریت‌های مقابله با تروریسم را تکمیل کنیم، پس از آن به رهبران ارشد باید دقیقا بگویم که به چه چیزی نیاز دارم، نیاز من به نیروهای بیشتر است.
قرار است ۹۸۰۰ نیروی امریکا در افغانستان تا اوایل جنوری سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۵۰۰ تن کاهش یابد.
جنرال کمپبل گفت: قصد من این است تا جایی که بتوانم این تعداد نیرو را حفظ کنم.
ماه جاری میلادی سالروز گذار قدرت از دست نیروهای بین‌المللی تحت رهبری امریکا و ناتو برای کمک به افغانستان به دست نیروهای محلی افغان است. پس از این گذار، ماموریت کشورهای متحد به کمک در آموزش و تجهیز نیروهای محلی برای مقابله با طالبان و دیگر گروه‌ها تغییر کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.