امریکا: نگـران افزایش روابـط روسیه و طالبـان نیستیم

گزارشگر:شنبه 12 جدی 1394 - ۱۱ جدی ۱۳۹۴

وزارت خارجه امریکا در واکنش به خبر روابط روسیه و طالبان اعلام کرد: نگران افزایش روابط طالبان و روسیه نیستیم، برقرای امنیت و صلح در افغانستان اهداف مشترک همۀ کشورها از جمله روسیه است.
به دنبال گزارش های اخیر در باره احتمال همکاری طالبان و روسیه، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا بیان کرد: از افزایش روابط روسیه وطالبان mandegar-3نگران نیستیم و امریکا برای پیدا کردن را ه‌های مطلوب در جهت پیوستن به روسیه برای برقرای استحکام و امنیت در افغانستان امیدوار است.
وی افزود: برقرای امنیت و صلح در افغانستان اهداف مشترک همه کشورها از جمله روسیه است.
لازم به ذکر است که در آغاز هفته گذشته وزارت خارجه روسیه ضمن گزارش خبری خود بیان کرد: روسیه حاضر به همکاری با آن گروه ازطالبان است که برای نابودی داعش در افغانستان تلاش می‌کنند.
اما با این وجود طالبان با انتشاری مطلبی بر وب سایت خود ضمن رد همکاری با روسیه بیان کرد: به کمک هیچ کس برای مبارزه با داعش نیاز نداریم.
اما آگاهان در واشنگتن اظهار کردند که طالبان همیشه در آغار این چنین روابط را رد می‌کند اما بعد دوباره این روابط را می‌پذیرد.
لازم به ذکر است که روز گذشته نیز خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نوشت: روسیه برای انجام اقدامات لازم در جهت برگزاری مذاکرات صلح در کابل تمام تلاش خود را می‌کند.
ضمیرکابلف سفیر پیشین روسیه در کابل نیز بیان داشته بود که توقف گسترش داعش در افغانستان جز اهداف مشترک طالبان و روسیه است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.