درقد تصفیه شد

گزارشگر:دوشنبه 21 جدی 1394 - ۲۰ جدی ۱۳۹۴

جنرال مرادعلی مراد معاون رییس ستاد ارتش افغانستان گفته که نیروهای امنیتی کنترل ولسوالی درقد را از گروه طالبان پس گرفته‌اند.
آقای مراد که فرماندهی عملیات بازپس‌گیری درقد را به عهده داشت، روز یکشنبه (۲۰ جدی) در کنفرانس خبری در مرکز ولسوالی درقد گفت این منطقه استراتژیک “پاکسازی” شده است.
mandegar-3او افزود که نیروهای هوایی و زمینی ارتش در تمام محلات “حساس” درقد گشت‌زنی و عملیات جستجو را اجرا کرده و همه نگرانی‌ها از بابت حضور نیروهای گروه طالبان رفع شده است.
جنرال مراد گفت که حضور طالبان در این منطقه مرزی واقع در وسط رودخانه آمو نگرانی کشور تاجیکستان را برانگیخته بود که با بیرون راندن طالبان از مناطق مرزی، نگرانی این کشور هم رفع شده است.
نورمحمد حکیمی فرمانده پولیس ولایت تخار هم در این کنفرانس خبری گفت که طالبان از این جزیره متواری شده و به جنگلی در مرز تاجیکستان فرار کرده‌اند و نیروهای دولتی به دنبال آنها هستند.
آقای حکیمی افزود که نیروهای دولتی موفق شدند که سلاح‌ها و موترهایی را که طالبان سه ماه پیش از نیروهای دولتی در این منطقه گرفته بودند، پس به دست آورند.
سنت‌الله تیمور سخنگوی والی تخار گفته که ۴۰ نفر از اعضای گروه طالبان در جریان عملیات پس گیری درقد کشته شده‌اند.
نیروهای دولتی پس از ورود به مرکز ولسوالی درقد، پرچم ملی کشور را بر میدان مرکزی این شهرک برفراشتند تا به اهالی آنجا نشان دهند که آنها بر اوضاع مسلط هستند.
گروه طالبان هنوز در مورد اظهارات مقام‌های دولتی درباره وضعیت “درقد” اظهار نظری نکرده است.
نیروهای وابسته به گروه طالبان کنترل ولسوالی درقد، واقع در شمال ولایت تخار و نزدیک مرز تاجیکستان، را در ۶ عقرب به دست گرفته بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.