قهرمان تیم پاراالمپیک: معلولیت ناتوانی نیست

گزارشگر:ننگیالی عثمانی / شنبه 26 جدی 1394 - ۲۵ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3فدراسیون پارا المپیک از سال ۱۳۸۲ به این‌سو به هدف تشویق معلولین در چارچوب ریاست تربیت بدنی ایجاد شده است که همه ساله مسابقاتی را در بخش‌های دوش، آب بازی، فوتبال، والیبال نشسته و وزن برداری را برگزار می‌کنند که به نام‌های جام صلح و روز جهانی معلولین از آن تجلیل می‌شود.
کبیر خوشبین، یکی از قهرمانان دوش تیم فدراسیون معلولین پاراالمپیک و مسوول برگزاری مسابقات فدراسیون معلولین در گفت‌و گو با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: معلولیت ناتوانی نیست، گوشه نشینی ناتوانی است. در فاصلۀ ۴۰ الی ۶۰ متر دوش می‌کنم، در سال ۲۰۰۷ یک کورس رهنمایی در بخش معلولین که در کشور ایران برگزار گردیده بود، اشترک کردم و در بخش‌های شناسایی ورزش‌های معلولین آموزش دیدم.
آقای خوشبین همچنان افزود: در سال ۲۰۱۰ در مسابقات قهرمان آسیایی در میان ۲۱ کشور به به مقام اول دست یافتم. در همین سال و در مسابقات آسیایی که در کشور چین برگزرا گردیده بود نیز اشتراک کردم و توانستم در میان ۴۱ کشور، مقام هفتم را در بخش معلولین از آن خود کنم.
از آقای خوشبین در مورد ویژه‌گی‌های یک قهرمان پرسیدم، او اظهار داشت: قهرمان شدن در ورزش بسیار مشکل است، چون رسیدن به این مقام زحمت فراوان و تمرینِ دوام‌دار نیاز دارد، قهرمان باید راه رسیدن به دل‌های مردم را پیدا کند و این ممکن نیست، مگر با زحمت زیاد و داشتن اخلاق ورزشی.
او با انتقاد از کمیتۀ ملی اولمپیک به دلیل بی‌توجهی به معلولین ورزشکار از حکومت می‌خواهد: «ما در فدراسیون معلولین بدون امکانات ورزش می‌کنم و از نبود مربیان مسلکی نیز به شدت فقیر هستیم. از حکومت می‌خواهیم تا بالای فدراسیون توجه و حمایت‌های مادی و معنوی با آن‌ها داشته باشد.»
آقای خوشبین با سپاس‌گزاری از دارالمعلمین خصوصی روشان به خاطر فراهم کردن زمینۀ تحصیل برای معلولین گفت: از دولت و بازرگان‌های کشور می‌خواهیم تا در زمینۀ کمک‌رسانی به معلولین اقدادم کنند.
خوش بین از معلولین می‌خواهد تا از منزوی بودن و نشستن در گوشۀ خانه دوری کرده به ورزش رو بیاورند، چون ورزش هم پیام‌آور صلح است و هم به صحت‌مندی خودشان نیز کمک زیادی می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.