۱۸۰۰ خانواده بیجا شده در بلخ، کمک‌های غذایی و زمستانی گرفتند

- ۲۷ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3ریاست امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بلخ از توزیع کمک های زمستانی برای ۱۸۰۰ خانواده بیجاشده در این ولایت خبر داده و می افزایند که این کمک ها از سوی یک نهاد خیریه که مربوط کشور عربستان سعودی است، در اختیار خانواده های بیجاشده و افراد نیازمند قرار گرفته است.
حسن درویش احبت رییس یک سازمان خیریه بین المللی اسلامی که مربوط کشور عربستان سعودی می باشد، بیان داشت که کشور شاهی عربستان سعودی بعلاوه همکاری هایش با مردم افغانستان، این بار بنابه درخواست مسوولان وزارت مهاجرین برای ۴۱۰۰ خانواده نیازمند در این کشور کمک های غذایی و زمستانی توزیع نموده است که از آن جمله ۱۸۰۰ خانواده در بلخ نیز شامل این کمک ها می شوند.
مسوول سازمان خیریه بین المللی اسلامی کشور عربستان اضافه کرد که کشور متبوعش در عرصه های گوناگون با مردم افغانستان همکار بوده و هرگاه کشور افغانستان خواسته باشد؛ ما حاضریم بیشتر از این با مردم این کشورهمکاری نماییم.
او افزود:
«هیأت الاغاثه اسلامیه العالمیه» بنابر درخواست ادارات دولتی در بخش بیجاشدگان وزارت مهاجرین و در بخش صحت وزارت صحت عامه و در بخش معارف وزارت معارف بنا به درخواست اونها کمک میکند بنابراین اگر حکومت افغانستان از مابخواهد در آینده نیز کمک می کنیم».
اما خانواده هایی که از این کمک ها مستفید شده اند، بیان می دارند که آنان در زمستان زندگی سختی را سپری می کنند و این کمک ها برای آنان بسنده نبوده و از سایر موسسات و نهادهای امداد رسان وخیریه خواهان کمک های بیشتری هستند.
در همین حال حیات الله سباوون مشاور وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان که برای توزیع این کمک ها به ولایت بلخ آمده است، از کمک های کشور شاهی عربستان ستایش نموده و می افزاید که بیش از ۱.۵میلیون بیجاشده داخلی در افغانستان وجود دارد.
عبدالصبور قادری رییس امور مهاجرین وعودت کنندگان ولایت بلخ نیز بیان کرد که تنها در ولایت بلخ بیش از ۳۰ هزار خانواده بیجاشده و عودت کننده زندگی می کنند که از سایر ولایات کشور بر اثر ناامنی ها در این ولایت پناه آورده اند.
به گفته آقای قادری؛ در این دور برای هر خانواده یک بسته مواد غذایی که شامل آرد، برنج، روغن، شکر و لوبیا به وزن ۲۴ کیلومی شوند، به همراه یک تخته کمپل توزیع می شود.
گفتنی است که در هفته گذشته نیز برای بیش از ۴۰۰ خانواده دیگر که بیشترشان از ولایت فاریاب به این ولایت پناه آورده بودند، کمک های زمستانی و غذایی توزیع شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.