هشدار طالبان به شبکه‌های مخابراتی در بغلان: شب‌ها فعالیت‌تان را قطع کنید

- ۲۹ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3طالبان در ولایت بغلان به شبکه‌های مخابراتی هشدار داده اند که این شبکه‌ها نمی‌توانند از طرف شب برای مشتریان خود خدمات ارایه نمایند.
طالبان هشدار داده‌اند که اگر خدمات مخابراتی از طرف شب در ولایت بغلان قطع نشود آنان پایه‌های آنتن این شبکه‌ها را آتش خواهند زد.
از نزدیک به یک هفته بدین سو باشنده‌گان ولایت بغلان به ویژه شهر پلخمری و برخی از ولسوالی‌های این ولایت از قطع شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند.
این باشنده‌گان می‌گویند که از یک ماه بدین سو خدمات شبکه‌های مخابراتی از طرف شب قطع می‌شود که آنان را با مشکلات زیادی روبرو ساخته است.
به گفتۀ آنان، خدمات مخابراتی بیشتر در مناطقی از طرف شب قطع می‌شود که مخالفان مسلح در آن مناطق نفوذ بیشتری دارند.
این باشنده‌گان می‌گویند که طالبان با هشدار به شبکه‌های مخابراتی، اجازه فعالیت از طرف شب به این شبکه‌ها را نمی‌دهند.
در همین حال، فیص محمد ارغند رییس مخابرات ولایت بغلان در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهور این گفته‌ها را تایید نموده و گفت که طالبان چندین پایۀ مخابراتی را در این ولایت آتش زده اند.
آقای ارغند گفت: « طالبان روز گذشته دو پایۀ مخابراتی را در ساحه دندغوری و ولسوالی بورکه حریق کرده اند».
به گفته وی؛ طالبان به شبکه‌های مخابراتی هشدار داده اند که آنان حق ندارند از ساعت شش شام تا شش صبح برای مشتریان شان خدمات ارایه کنند در غیر آن صورت پایه‌های این شبکه ها را آتش خواهند زد.
رییس مخابرات ولایت بغلان خاطر نشان ساخت: تا زمانی که بغلان از وجود مخالفان مسلح پاکسازی نشود مردم این ولایت با مشکل قطع خدمات مخابراتی روبرو خواهند بود.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی وجود دارد که رهبری طالبان در یک جلسه سری در ماه گذشته در نزدیکی کویته از نماینده‌گان چهار شرکت مخابراتی که در افغانستان فعالیت دارند؛ خواسته اند که اگر می‌خواهند به کارمندان و تاسیاست آنان آسیبی نرسد به طالبان مالیات بپردازند.
دو تن از نمایندگان شرکت‌های مخابراتی که در این نشست اشتراک کرده بودند به خبرگزاری فرانسه گفته اند که طالبان از آنان خواسته همان گونه که این شبکه‌ها به دولت افغانستان مالیات می‌پردازند به طالبان نیز باید مالیات دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.