حـامد کرزی لقب «پدر ملت» را ۱۷۰ هزار دالر خریده است!

گزارشگر:رزاق مأمون /یک شنبه 4 دلو 1394 - ۰۳ دلو ۱۳۹۴

در گذشته‌ها، القاب کلان از سوی هزاران شخصیتِ قومی و سیاسی، در لویه‌جرگه‌ها تصویب می‌شد. حالا اما اوضاع تغییر کرده است.
خبرِ رسیده به گزارش‌نامۀ افغانستان حاکی است که حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین، در یک بندوبست، با پیش‌پرداخت و تقسیم مبلغِ ۱۷۰ هزار دالر، لقب «پدر ملت» را طی همایشی شاندار، همراه با رقص و پایکوبی در هوتل سرینا، خریداری کرده است.
mandegar=3البته این اقدام، امری طبیعی است و دریافت مبلغ ۴۲۰ هزار دالر از حساب بودجۀ بی‌رمقِ دولتی از سوی کرزی، باید به این طریق با شاخی باد شود.
پخش خبر این رویداد، در واقع یک طُرفۀ خبری بود در تاریخ رسانه‌‎های افغانستان. شماری از جوانان نوسن، میانه‌سن (شهره به جامعۀ مدنی) و غافل از اوضاع گذشته و امروز، مسوولیتِ بی‌اعتبارترین نوع «حاتم‌بخشی» را برعهده گرفته و خبرنگار بی‌بی‌سی (هارون نجفی‌زاده) و بانو آریانا سعید را شاهد ثقه آورده بودند.
در گزارش واصله از کابل، آمده است که آقای کرزی از انزوای سیاسی رنج می‌برد.
مراسم پُرمصرفِ خریداری لقب جعلیِ «پدر ملت» از بازار سیاه، بعد از حادثۀ المناکِ کشتار کارمندان تلویزیون طلوع، اتفاق افتاد که سایۀ سوگواری در همه‌جا پهن بود.
در پیوست گزارش قید شده است که: چون برگزارکننده‌های مجلس، علی‌الظاهر چند مجموعۀ مدنی بودند، بر سر تقسیم پول، اختلافات پُرسروصدایی میان‌شان بروز کرده است. منابع حاضر در این مجموعه‌ها گفته‌اند که بعضی کلاهبرداران با مبالغِ هنگفتِ پولِ ‌باقی‌مانده متواری شده‌اند.
شماری از افراد شامل در قضیه (که از ذکر نام‌شان خودداری می‌شود)، از این تقسیمات پول نذرانه و غنیمت ناراحت شده و در فیس‌بوک اظهار برائت کرده‌اند.
در پایانۀ گزارش چنین گفته شده است: «طبق منابع بعد از جلسه در مجلس این فعالان مدنی خیلی جنجال و بی‌آبرویی برپا شده بود که حتا بعضی دخترخانم‌ها و فعالین خانم‌ها با پسران مشت و یخن شده‌اند و با دستکول‌ها و چپلک‌ها بالای بعضی پسران حمله‌آور شده و در نتیجه یک سیرک درگیری شدیدِ فیزیکی به وجود آمده بود.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.