احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





خـداحافظی با کـمردرد

گزارشگر:دوشنبه 5 دلو 1394 - ۰۴ دلو ۱۳۹۴

بخش نخست/

mandegar=3کمردرد یکی از مهم‌ترین عللِ ناشی از شیوۀ ناصحیحِ زنده‌گی است که پیر و جوان نمی‌شناسد. کمردرد مزمن، کیفیت زنده‌گی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما با چند راهکار ساده می‌توان با آن مقابله کرد.
متخصصان تخمین می‌زنند که ۸۰ درصد انسان‌ها کمردرد را تجربه می‌کنند. کمردرد علایمِ مختلفی دارد و تشخیص علت دقیقِ آن فرآیند پیچیده‌یی است؛ ولی می‌توان با حفاظت از ستون فقرات و تقویت ماهیچه‌ها، فشار و درد وارد بر کمر و ستون فقرات را کاهش داد.

چند راهکار ساده برای خداحافظی با کمردرد

هنگام نشستن دقت کنید
اولین و مهم‌ترین قدم برای جلوگیری از کمردرد، اجتناب از نشستن‌های طولانی‌مدت است. بیشترین مدت زمان نشستن حدود ۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده است. هنگام نشستن قوز نکنید و سعی کنید سر و گردن با ستون فقرات در یک راستا قرار داشته باشد. شانه‌ها را داخل گوش‌ها فرو نکنید و عضلات شکم را پیوسته منقبض نگه دارید. چوکیِ مناسب و راحت فراموش نشود. پس از هر ۴۵ دقیقه نشستن، بلند شده و راه روید تا جریان خون کافی در اختیار عضلات و استخوان‌ها قرار گیرد.
قرار دادن بالشت زیر زانو هنگام خواب
بالا آمدن زانو سبب کاهش فشار و درد در ستون فقرات می‌شود.
برنامۀ ورزشی منظم
ورزش کردن به‌ویژه تمرین‌های ناحیۀ مرکزی بدن که سبب تقویت فیله‌های پشت و ماهیچه‌های شکم می‌شوند، کمر و ستون فقرات را محافظت کرده و از اسپاسم و درد عضلات جلوگیری می‌کند.
تقویت استخوان‌ها
تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان، یکی از مهم‌ترین روش‌های حفاظت از کمر و ستون فقرات است، پس تا می‌توانید مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D مصرف کنید. شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب مالته، سمارق، انواع پنیر، خاویار، زردۀ تخم مرغ و جگر گوساله مهم‌ترین منابع ویتامین D هستند.

دقت در انتخاب کفش
کفش مناسب فشار وارد روی کمر را کاهش می‌دهد. پاشنه/کوری حدود سه سانتی‌متر، مناسب‌ترین ارتفاع پاشنه است. از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار خودداری کنید که قاتل زانو و کمر است.
هنگام ایستادن و راه رفتن، بدن را در بهترین وضعیت قرار دهید
برای کاهش کمردرد و گردن درد، هنگام راه رفتن و ایستادن، عضلات شکم را منقبض نگه دارید و سعی کنید سر و ستون فقرات در یک راستا قرار داشته باشند. از کشیدنِ سر و گردن به سمت جلو، قوز کردن و چرخاندن شانه‌ها به طرفین هنگام راه رفتن یا ایستادن اجتناب کنید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.