وزیر دفاع ملی: عملیات در دند غوری نتیجه مثبت داده است

گزارشگر:شنبه 10 دلو 1394 - ۰۹ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، عملیات برای تصفیۀ دندغوری از وجود طالبان مؤفقانه ادامه دارد.
با آن‌که از حدود دو سال به این طرف مردم منطقه دندغوری ولایت بغلان از امنیت شان نگران اند، اما وزارت دفاع افغانستان اطمینان می‌دهد که عملیات راه‌اندازی شده در این منطقه نتیجۀ مثبت داده است.
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع روز جمعه به رادیو آزادی گفت: عملیات گسترده‌یی که به تاریخ ششم ماه دلو در این منطقه آغاز گردیده است تا حال ادامه داشته و تلفاتی بر مخالفان مسلح وارد شده است.
وی گفت: «در این سه روز که عملیات ما در آن‌جا ادامه دارد ما دست‌آورد داریم و عملیات تا زمانی ادامه می‌آید که تمام ساحه از وجود مخالفان مسلح پاک‌سازی شود ما عملیات خود را با بسیار احتیاط انجام می‌دهیم تا برای افراد ملکی تلفات وارد نشود وگرنه ما می‌توانیم این عملیات را در مدت یک و یا دو روز به پایان برسانیم.»
قرار گزارش‌ها، منطقه دند غوری ولایت بغلان در این اواخر به یک منطقه ناامن مبدل شده و گفته می‌شود که شماری زیاد از مخالفان مسلح در این منطقه جابجا شده و در برخی موارد مسیر را که به ولایات شمالی وصل می‌گردد، مسدود کرده‌اند.
در برخی موارد مردم عام و اعضای مجلس بارها هشدار داده‌اند که هرگاه به این مشکل توجه جدی نشود و عملیات برای تصفیه مناطق از وجود مخالفان مسلح راه اندازی نشود، رفت و آمد از این مسیر به ولایات شمالی به مشکل روبرو خواهد شد.
از سویی هم مردم انتقاد می‌کنند که پس از ختم عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی ساحه را ترک کرده مناطق تصفیه شده دوباره به محل تجمع مخالفان مسلح مبدل می‌گردد.
گزارش‌های رسیده از برخی ولایات نشان می‌دهند که در اکثر مناطق که امنیت درست تأمین نشده است مردم نمی‌توانند کارهای روزانه شان را به وجه درست آن به پیش برده و با اطمینان خاطر زنده‌گی نمایند.
برخی از مردم انتقاد می‌کنند که موجودیت ناامنی‌ها در مسیر شاهراه‌ها بالای تجارت‌شان نیز تأثیر منفی گذاشته است.
این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در حال حاضر در پانزده ولایت کشور دوازده عملیات پلان شده به شمول ولسوالی شینوار در ولایت ننگرهار برای تصفیه مناطق از وجود مخالفان مسلح و رفع نگرانی‌های مردم ادامه دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.