تخریب پایۀ برق و تاوان سنگین «برشنا»

گزارشگر:دوشنبه 12 دلو 1394 - ۱۱ دلو ۱۳۹۴

مسؤولان شرکت برشنا می‌گویند، تخریب پایه‌یی که برق وارداتی ترکمنستان را به کابل منتقل می‌کرد، تاوان زیادی به این اداره وارد کرده است.
آن‌ها می‌گویند که اکنون برای تولید هر کیلووات برق، ۳۲ افغانی هزینه می‌کنند؛ در حالی که شهروندان بابت هر کیلووات فقط ۲ افغانی می‌پردازند.
وحیدالله توحیدی، مسؤول بخش رسانه‌های این شرکت می‌گوید که برای روشنایی خانه‌های شهروندان تا زمان بازسازی پایۀ تخریب‌شده از منابع mandegar-3حرارتی تولید برق استفاده می‌کنند که هر شب ۵۵ هزار لیتر نفت مصرف دارند.
به نقل از منابع حکومتی، گروه طالبان پنج روز پیش در جریان درگیری با نیروهای امنیتی یکی از پایه‌های برق را در منطقه‌یی موسوم به دند شهاب‌الدین ولایت بغلان منفجر کردند. اما این گروه با انتشار اعلامیه‌یی ادعا کرده اند که این پایه در نتیجۀ اصابت توپ‌های شلیک شده از سوی نیروهای امنیتی تخریب شده است.
شهروندان کابل اکنون در هر شبانه‌روز تنها چهار ساعت برق دارند.
مقام‌های امنیتی روز پنج‌شنبه هفتۀ گذشته گفته بودند که آن‌ها محل پایه را در کنترل دارند و تا ساعت یک بعدازظهر آن‌جا را از وجود ماین‌ها پاک‌کاری می‌کنند. مقام‌های شرکت برشنا نیز گفته بودند که آن‌ها شش تا هشت ساعت پایه را بازسازی می‌کنند.
اما اکنون مقام‌های شرکت برشنا می‌گویند که در محل پایۀ تخریب‌شده جنگ جریان دارد و نیروهای امنیتی تاکنون به آن‌ها اجازۀ ورود به محل را نداده اند.
نیروهای امنیتی عملیاتی را زیر نام «خورشید ۲۰» در دند غوری بغلان به راه انداخته و به گفتۀ جنرال مرادعلی مراد، معاون ستاد مشترک ارتش و فرمانده این عملیات، در این درگیری تاکنون ۳۷ طالب کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.