وزارت تحصیلات عالی: امسال شاهد شفافترین آزمون کانکور خواهیم بود

گزارشگر:یک شنبه 18 دلو 1394 - ۱۷ دلو ۱۳۹۴

مسؤولان در وزارت تحصیلات عالی از کاهش آسیب‌پذیری آزمون کانکور امسال خبر می‌دهند و می‌گویند، طرح جدید برای اخذ این آزمون تا حد غیرقابل باوری میزان تقلب را کاهش داده است و این آزمون در سال جاری با کمترین مشکل و تقلب برگزار خواهد شد.
احمدجاوید رسولی، سرپرست ریاست عمومی آزمون‌های کانکور این وزارت به سلام‌وطندار گفت که در آزمون کانکور امسال برای هر داوطلب پرسش‌نامه‌یی جدا در نظر گرفته شده که هیچ کدام از پرسش‌ها تکرار نیست. او افزود، پرسش‌ها و نتایج به گونۀ خودکار توسط ماشین الکترونیکی انتخاب و اعلام می‌شوند و این روند میزان تقلب را به حداقل می‌رساند.
مسؤولان وزارت تحصیلات عالی می‌گویند که تا حال در ۲۳ ولایت کشور آزمون کانکور با سیستم جدید بدون مشکل سپری شده و قرار است در آغاز ماه حوت/اسفند آزمون کانکور حوزۀ کابل نیز برگزار شود.
پیش از این، همه ساله در مرکز و ولایت‌ها پس از برگزاری آزمون‌های کانکور، سروصداهای زیادی مبنی بر تقلب بلند می‌شد و اشترک‌کننده‌گان همواره از وجود فساد و تخلف در اعلام نتایج سخن می‌گفتند.
قرار است امسال ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در آزمون کانکور شرکت کنند که از این جمع تنها ۵۵ هزار نفر در نهادهای تحصیلات عالی دولتی پذیرفته می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.