بانوان بایسکل ران افغانستان برای انجام رقابت‌ها به هند رفتند

گزارشگر:یک شنبه 18 دلو 1394 - ۱۷ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3تیم ملی بانوان بایسکل رانی افغانستان برای حضور در رقابت‌های جام کشور‌های جنوب آسیا، راهی هند شدند.
صادق صادقی، رییس این فدراسیون می‌گوید، با وجود کاندا شدن تیم بانوان، حکومت هیچ توجهی به آنان نداشته و آنان با مصرف شخصی خود به این سفر می‌روند.
آقای صادقی، به «لیگ رادیویی» صدای امریکا گفت: «تنها با دو بانوی بایسکل‌ران به هند می‌رود، اما امیدوار است، با کم‌ترین امکانات دست داشته با نتیجۀ قناعت بخش» به افغانستان برگردد.
معصومه علی‌زاده و زهرا علی‌زاده، دو خواهر ملی پوش بایسکل‌ران‌اند که در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.
معصومه: به خاطر مشکلات امنیتی نمی توانیم بیش از دو بار در هفته تمرین کنیم
معصومه علی‌زاده گفت که با وجود تمام مشکلات اجتماعی و لفاظی‌های اذیت کنندۀ مردم، برای حضور در این رقابت‌ها آماده‌گی گرفته است.
بانو علی‌زاده گفت: «در مقایسه با سال‌های نخستِ آغاز بایسکل‌رانی، ذهنیت مردم در برابر آنان تغییر کرده و امروز اکثر تعداد افراد به عنوان ورزش‌کار پذیرفته‌اند.»
زهرا علی‌زاده می‌گوید که از شنیدن خبر کاندا شدن تیم‌شان به جایزۀ نوبل، نهایت هیجان‌زده شده بود و در نهایت، حرف مربی‌شان درست از آب برآمد که می‌گفت: «دخترها یک روز نی یک روز بهرۀ زحمات‌تان را خواهید گرفت.»
اما آقای صادقی می‌گوید، حکومت به آنان هیچ توجهی مبذول نداشته و هیچ‌گونه امکانات را برای فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان به ویژه بانوان فراهم نکرده است.
اعضای تیم ملی پسران بایسکل ران افغانستان
صادق صادقی می گوید: به خاطر نبود بودجه، تیم پسران بایسکل‌ران با وجود تمام آماده‌گی‌های که گرفته بودند، نتوانستند در رقابت‌های جنوب آسیا در هند شرکت کنند.
رییس فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان گفت که در چند ماه اخیر نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا معیار بدنی و ورزشی ملی پوشان را بلند ببرند تا بتوانند در کنار بایسکل‌ران‌های کشورهای جنوب آسیا به بهترین وجه رکاب بزنند.
آقای صادقی همچنان می‌گوید: «ظاهر اغبر، رییس المپیک افغانستان در آخرین دقایق روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته به او اطلاع داد که نمی‌تواند چهار بازیکن بایسکل‌ران تیمش را با خود به هند ببرد؛ حالان‌که خود او با یک هیأت بزرگ راهی هند شد.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.