انرژی‌های منفی را به‌سرعت از خودتان دور کنیــد!

گزارشگر:چهارشنبه 21 دلو 1394 - ۲۰ دلو ۱۳۹۴

بخش دوم/

mandegar-3شما به‌شدت تحت تاثیر محیط اطرافِ خود هستید. اگر وقت‌تان را صرف حضور در کنار افراد مثبت کنید، به احتمال زیاد این مثبت بودن به شما نیز سرایت خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر شما بیش از حد در کنار افرادی قرار بگیرید که مدام در حال گله و شکایت هستند، به‌سختی قادر خواهید بود افکار منفی را از ذهنِ خود دور کنید.
برای دور کردن افکار منفی به‌طور منظم تمرین کنید
ورزش و تمرین‌های مرتبط با آماده‌گی بدنی، توام با ترشح هورمون اندورفین است که مسوول ایجاد «احساس خوب « در انسان است. اگر بدن خود را به این کار عادت دهید، نتیجه‌اش کاهش استرس و افزایش شادی شما خواهد بود. در مقابل، اگر به نیازهای بدن‌تان توجه نکنید، عواقب بدی در انتظار شما خواهد بود.
افراد مثبت برای دور کردن افکار منفی، زمانی را در طبیعت می‌گذرانند
بودن در طبیعت، ذهن‌تان را پاک و بدن‌تان را آرام می‌کند. افراد مثبت، زمانی از روز را در طبیعت می‌گذرانند و به تحسین زیبایی‌های این جهان می‌پردازند. این یک راه بسیار موثر برای جریان داشتن انرژی جدید در شما خواهد بود.
برای دور کردن افکار منفی، از خرج‌های اضافی دوری می‌کنند
امروزه حراجی‌ها به عاملی برای پرت کردن تمرکزِ شما تبدیل شده‌اند، با این بهانه که خرید را برای شما آسان می‌کنند. هرچند زیاد خرید کردن ممکن است احساس خوبی در شما ایجاد کند، اما در یک بازۀ طولانی‌مدت، این کار یک رفتار ناسالم است که انسان‌های مثبت از آن به هر قیمتی دوری می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند وقت و هزینۀ خود را برای کشفیاتِ جدید در جهان و خلق خاطراتی بسیار بزرگ صرف کنند.
افراد مثبت شکست را می‌پذیرند
افراد مثبت شکست را می‌پذیرند، چرا که متوجه شده‌اند این تنها راه برای یاد گرفتن و رشد کردن است. آن‌ها زمانی که از جایگاه خود سقوط می‌کنند، برای بالا رفتن و به‌دست آوردن دوباره جایگاه رفیع خود، به جای تسلیم شدن، سخت کار می‌کنند. حتا اگر یک شکست، احساساتی منفی برای آن‌ها به همراه آورد، این را به خوبی درک می‌کنند که این امور گذرا خواهد بود و به‌سرعت محو خواهد شد. آن‌ها برای سرعت بخشیدن به این روند، افکار مثبت را پرورش می‌دهند.
افراد مثبت کاملاً مسوولیت‌پذیر هستند
افراد مثبت‌نگر همواره مسوولیتِ آن‌چه را در زنده‌گی‌شان اتفاق افتاده است، خود بر عهده می‌گیرند. این اتفاق پیروزی یا شکست باشد، همواره اثری از افکار و اعمال خودِ آن‌ها تلقی می‌شود. یک فرد مثبت‌نگر هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی‌داند و روی موارد قابل دسترسی تمرکز می‌کند تا بتواند شرایط را بهبود بخشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.