فدراسیون پنجگانه: بیاید به مواد مخدر نه بگوییم

گزارشگر:یک شنبه 25 دلو 1394 - ۲۴ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3فدراسیون پنچگانه کشور با همکاری شبکۀ حمایت، شفاخانه ۱۵۰۰ بستر تداویی معتادان مواد مخدر ابن سینا کمپاینی را تحت عنوان بیاید به مواد مخدر نه بگویم برگزار کرد.
ماستر خوش‌حال سروری رییس این فدراسیون می‌گوید که جوانان باید ورزش کنند تا از تهدید مواد مخدر به دور بمانند.
آقای سروری با شفاخانه‌های که معتادان را تداویی می‌کنند، اعلام همکاری کرد.
آقای سروری می‌گوید که فدراسیون پنچگانه حاضر است تا کسانی که به مواد مخدر در کشور نه بگویند می‌توانند در این فدراسیون ثبت نام شده و ورزش‌های پنچگانه را به صورت رایگانه به پیش ببرند.
سروری در نشستی که روز گذشته در دفتر کاری خود برگزار کرده بود، از تمامی کسانی که در امر مبارزه با مواد مخدر با معتادان در کشور کار می‌کنند، سپاس‌گزاری کرد.
آقای سروری از دولت خواست تا از برنامه انسانی، اسلامی و صادقانۀ مسولان ریاست کاهش تقاضای مواد مخدر با وزارت صحت عامۀ کشور با تمام قوت حمایت و پشتیبانی کند.
کنشکا نصیری سکرتر، جنرال فدراسیون ملی ورزش‌های پنجگانه و رییس شبکۀ حمایت، به خبرگزاری بخدی گفت: حکومت وحدت ملی در زمینۀ مبارزه علیه مواد مخدر در کشور باید به شکل جدی مبارزه کند.
آقای نصیری می‌گوید که کشت، قاچاق، ترافیک مواد مخدر یکی از مشکلات جدی را در کشور به وجود آورده و بیشتر کسانی که مواد مخدر استفاده می‌کنند، جوانان هستند.
گسترش تداوی معتادان در کشور
از سویی هم، احمد ظاهر سلطانی رییس شفاخانۀ ۱۵۰۰ بستر تداویی معتادان مواد مخدر ابن سینا در نیست گفت، حضور نهاد‌های ورزشی و نهاد‌های جامعه مدنی با وجود تشویق آنان باعث دل‌گرمی به کار بیشتر و مبارزه با مواد مخدر در افغانستان نیز می‌شود.
رییس شفاخانه ۱۵۰۰ بستر کشور همچنان بیان داشت: نزدیک به هزار معتاد در این شفاخانه تحت تداوی قرار دارند و آنان در نظر دارند که این رقم را بیشتر کنند.
او همزمان گفت که روند پذیرش و تداویی بیماران با جدیت تمام تحت رهبری وزارت صحت عامه ادامه دارد.
آقای سلطانی می‌گوید که شفاخانه‌های که برای تداوی معتادان در کشور در نظر گرفته شده است ظرفیت تداوی بیشتر آنان را دارد.
در پایان این برنامه، وسایل ورزشی و سرگرم کننده جهت استفادۀ بیماران از سوی رییس فدراسیون ملی ورزش‌های ملی پنجگانه به مسولان شفاخانۀ ۱۵۰۰بستر تسلیم داده شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.