کارمندان هلال احمرِ غزنی مشکوک هستند

گزارشگر:شنبه 1 حوت 1394 - ۳۰ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3صبح دیروز (جمعه)، پس از آن که پنج کارمند هلال احمر غزنی از سوی طالبان آزاد شدند، جنرال امین‌الله امرخیل فرمانده پولیس غزنی می‌گوید که به نظر وی کل ماجرای گرفتاری و آزادی این افراد، نمایشی بیش نبوده و واضح است که کاسه‌یی زیر نیم‌کاسه است.
این افراد روز پنجشنبه در مربوطات ولسوالی واغظ غزنی ـ منطقه‌یی که کاملاً زیر نفوذ و حاکمیت طالبان قرار دارد ـ ناپدید شدند. اما روشن نیست که آن‌ها به چه منظوری به مناطق زیر کنترل طالبان سفر کرده بودند.
آقای امرخیل می‌گوید که پولیس به این گروه از کارمندان دفتر هلال احمر مشکوک است. این افراد بدون هماهنگی با نهادهای امنیتی، به روستایی سفر کرده اند که مقر گروهی از طالبان غزنی است و معادن آن‌جا غارت می‌شود.
پولیس غزنی می‌گوید که پیش از این نیز چندین‌بار گروهی از کارمندان هلال احمر در هماهنگی با طالبان به روستاهای دورافتادۀ ولسوالی واغظ سفر کرده بودند.
فرمانده پولیس غزنی می‌گوید که اگر هلال احمر می‌خواهد درِ دفتر ساحه‌یی‌اش را در این ولایت ببندد، حق ندارد با راه‌اندازی چنین صحنه‌سازی‌‌یی، مسؤولان محلی غزنی را بدنام سازد.
پولیس غزنی ادعا می‌کند به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد، دفتر هلال احمر غزنی برای «اسماعیل» فرمانده طالبان در ولسوالی واغظ این ولایت، چاه عمیق حفر کرده و در آن‌جا برنامه‌یی انکشافی را ـ آن‌هم بدون هماهنگی با ادارات محلی ـ راه‌اندازی کرده است.
آقای امرخیل می‌افزاید که پولیس بر رویداد گم‌شده‌گی این کارمندان واژۀ «اختطاف» را نمی‌گذارد و پس از این نیز به هیچ سازمان و مؤسسه‌یی اجازه رفت‌وآمدهای خودسرانه به مناطق دوردست را نمی‌دهد.
شخص دیگری از منابع امنیتی در ولایت غزنی که نخواست نامش فاش شود، به سلام‌وطندار گفت که این کارمندان در نتیجۀ پادرمیانی بزرگان قومی و دفتر ساحه‌یی هلال احمر از چنگ طالبان آزاد شده اند.
اما بلال‌احمد بلال رییس دفتر ولایتی هلال احمر، دربارۀ گفته‌های فرماندهی پولیس غزنی اظهارنظر نمی‌کند و می‌گوید که دربارۀ گرفتاری و رهایی این افراد، دفتر مرکزی هلال احمر در پایتخت صحبت خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.