میوه مهم‌ترین خوراک‌هاست

گزارشگر:سه شنبه 4 حوت 1394 - ۰۳ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3همۀ ما فکر می‌کنیم که خوردن میوه، یعنی خریدِ آن، پوست کندنش و فقط گذاشتنش داخلِ دهان. اما به این ساده‌گی که فکر می‌کنیم هم نیست؛ بسیار مهم است که بدانیم چه‌گونه و چه وقت باید میوه بخوریم؟
میوه‌ها را نباید بعد از مصرف غذا بخورید. آن‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است. اگر میوه‌ها را با معدۀ پر بخورید، نقش مهمی در مسموم کردنِ سیستم بدن‌تان خواهند داشت؛ بدن‌تان را با مقدار زیادی انرژی تأمین می‌کنند که این انرژی به جای مفید بودن، باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زنده‌گی می‌شود.
برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید؛ تکۀ میوه آماده است که مستقیماً وارد معده و رودۀتان شود، اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به روده جلوگیری می‌شود. در این بین همۀ غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌گردد، به محض این‌که درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند، همۀحجم غذا شروع به از بین رفتن و فاسد شدن می‌کند.
پس لطفاً میوه‌های خود را زمانی مصرف کنید که معدۀتان خالی است و یا قبل از خوردن وعده‌های غذایی‌تان میل کنید. سفیدی مو، کَل شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم، همۀشان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معدۀ خالی میوه میل کنید.
اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملاً بیاموزید، شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد. زمانی که نیاز دارید که آب‌میوه بنوشید، فقط آب‌میوۀ تازه بنوشید، نه آب‌میوۀ کنسروها.
میوه‌های پخته شده و حرارت‌دیده را نخورید، چرا که هرگز مادۀ مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید کرد و تنها مزۀشان را دریافت می‌کنید. حرارت، تمام ویتامین ها را از بین می‌برد.
خوردن میوۀ کامل، بهتر از نوشیدن آبِ آن است. اما اگر باید آب‌میوه بنوشید، طوری بنوشید که دهان‌تان پر شود و آن را آرام‌آرام قورت دهید، چرا که باید اجازه دهید که آب‌میوه با بزاق دهان‌تان قبل از قورت دادنِ آن کاملاً ترکیب شود. می‌توانید برای پاک‌سازی بدن‌تان ۳ روز فقط میوه مصرف کنید.
کیوی، میوه‌یی کوچک اما بسیار مقوی‌ست. این میوه، منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، ویتامین ای و فیبر است. حجم ویتامین سیِ این میوه دوبرابرِ حجم ویتامین سی مالته است.
روزانه خوردن یک سیب، بیماری را از شما دور می‌کند. اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین سی دارد، اما دارای آنتی اکسیدان‌ها و فلاون‌هاست که هر دوی این‎‌ها فعالیت ویتامین سی در بدن را زیاد کرده و تسهیل می‌بخشند و در نتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا می‌کند.
توت زمینی لقب میوۀ محافظ را دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفته‌گی رگ‌ها و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مالته نیز کلسترول را کم می‌کند، از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده و یا سنگ‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و هم‌چنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد. پس با مصرف میوه‌ها به روش درست آن، می‌توانید بر سلامتی و طول عمرتان بیافزایید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.