۱۳ کشته و ۴۰ زخمی در حملۀ انتحاری در کنر

گزارشگر:یک شنبه 9 حوت 1394 - ۱۰ حوت ۱۳۹۴

یک حمله کنندۀ انتحاری موتورسیکل‌سوار ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه مواد انفجاری همراهش را در پارک شهیدان شهر اسدآباد در نزدیکی ساختمان ولایت کنر منفجر کرد.
وحیدالله کلیم‌زی، والی کنر می‌گوید که در این حمله به شمول حاجی خان‌جان، یکی از بزرگان قومی ولسوالی دانگام، ۱۳ غیرنظامی کشته و ۴۰ تن mandegar-3دیگر زخمی شده اند.
حاجی خان‌جان نزدیک به یک‌سال پیش فرماندهی نیروهای خیزش مردمی علیه طالبان در ولسوالی دانگام کنر را به عهده داشت، اما در حال حاضر در شهر اسدآباد زنده‌گی می‌کرد.
والی کنر می‌گوید که تاکنون مشخص نیست هدف انتحار کننده حاجی خان‌جان بوده یا حمله به ساختمان ولایت.
مسیح‌الله، یکی از شاهدان عینی که در این رویداد زخمی نیز شده است، می‌گوید که هنگام انفجار در دکان یکی از بسته‌گانش در روبه‌روی پارک نشسته بود.
او می‌گوید: «به دستم «چره» خورده بود. دوستم هم کف دکان افتاده بود. من خودم تا چهارراهی آمدم و بعد کسی مرا سوار موترش کرد و به این‌جا آورد. در خیابان مردمان زیادی افتاده بود».
دکتر فاروق سهار، رییس شفاخانۀ کنر نیز می‌گوید که در مجموع ۴۱ زخمی به این شفاخانه منتقل شده بودند که هفت تن آن‌ها را برای درمان بهتر به ننگرهار انتقال داده اند. به گفتۀ او، شماری از زخمیان که وضعیت بهتری داشتند، پس از درمان به خانه‌های فرستاده شده و اکنون ۱۹ زخمی دیگر در این شفاخانه هستند.
تاکنون فرد یا گروهی مسؤولیت این رویداد را به دوش نگرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.