رییس جمهور غنی: نقش علما در تأمین ثبات بیشتر از قوای امنیتی است

گزارشگر:شنبه 15 حوت 1394 - ۱۴ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3رییس جمهور غنی دیروز با رییس و اعضای شورای سرتاسری علمای افغانستان دیدار کرد.
براساس خبرنامۀ ریاست جمهوری، در این دیدار رییس جمهور غنی گفته که نقش علما در تقویت قوای امنیتی و دفاعی کشور حیاتی است.
شورای سرتاسری علما در اعلامیه‌یی در حضور رییس جمهوری یکبار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلان کردند و از ملت مسلمان افغانستان تقاضا نمودند تا در پهلوی نیروهای ملی شان ایستاده و دوشادوش آنها در راه تامین امنیت کشور سعی و تلاش نمایند.
شورای علما از جهات درگیر در جنگ تقاضا کرد تا از طریق مذاکرات مستقیم و سازنده که یگانه راه حل معضله فعلی افغانستان است، مشکلات شان را حل نمایند.
شورای علما از سعی و تلاش رییس جمهور برای تامین صلح و ثبات پایدار در کشور با تعیین قیادت و هیات رهبری جدید شورای عالی صلح و انجام مذاکرات چهارجانبه استقبال کرد و تقاضا نمود تا از تمام جهات مخالفین در این مذاکرات دعوت بعمل آید.
همچنان از ایالات متحده که از یکی اشتراک کننده گان مذاکرات چهارجابنه است، خواست تا مسوولانه در راستای برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان تلاش بیشتر نماید.
شورای علما در این اعلامیه از مخالفین مسلح خواست تا در صورتیکه صادقانه خواهان قطع جنگ و تأمین صلح در کشور باشند، حملات و کشتار مردم بی‌گناه را قطع نموده تا برای ملت مسلمان افغانستان واضح گردد که گفت‌وگوهای صلح به نتیجه مثبت میرسد.
رییس جمهور کشور پس از استماع اعلامیه شورای سرتاسری علمای افغانستان، از تلاش‌های دوامدار رییس و اعضای شورای سرتاسری علما در عرصه‌های مختلف به خصوص تامین صلح و ثبات در کشور تشکری کرده، گفت که نقش علما مساوی و یا بیشتر از نقش قوای امنیتی و دفاعی کشور است زیرا جلو انگیزه جنگ، نفاق و فتنه را تنها علمای کرام دین گرفته می توانند.
رییس جمهور گفت که هر کلمه که ثبات، امن و رفاه عامه را به مخاطره می‌اندازد، در دین مبین اسلام جایز نیست.
محمد اشرف غنی افزود که نقش علما در تقویت قوای امنیتی و دفاعی کشور حیاتی است. وی خاطر نشان کرد که شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شهدای راه حق هستند زیرا تمام تلاش و مبارزه شان برای دفاع از وطن و مردم شان است.
رییس جمهور در رابطه به گفتگوی‌های صلح گفت که نیت ما برای برقراری صلح در کشور پاک و اراده ما مستحکم است و همچنان برای دفاع از کشور نیز آماده‌گی داریم.
وی گفت که بر اساس خواست علمای کرام برای گفت‌وگوهای صلح شرط نگذاشتیم و تمام مخالفین را به میز مذاکره دعوت کردیم.
رییس جمهور غنی خطاب به مخالفین مسلح گفت که اگر آنان خود را فرزندان این خاک می‌دانند باید انتخاب کنند که شما علمای کرام برادران شان هستید نه تروریستان خارجی.
رییس جمهور کشور از پیر سید احمد گیلانی رییس شورای عالی صلح و استاد محمد کریم خلیلی معاون ارشد و سایر معاونین و هیات رهبری شورای عالی صلح تشکری کرد که این مسئولیت بزرگ را پذیرفتند، و خاطرنشان نمود که پروسه صلح یک پروسه دولتی نیست بلکه ملی می‌باشد. وی افزود که شورای عالی صلح اکثریت مطلق هیات مذاکره کننده از جانب دولت افغانستان را در گفتگوی های صلح تشکیل خواهد داد.
رییس جمهور از تلاش‌های دولت در زمینه مبارزه با فساد اداری یاد آوری نموده، گفت که در چهار ماه گذشته ۳۲ هزار جریب زمین را از نزد غاصبین برگشتاندیم.
همچنان رییس جمهور غنی گفت که دولت امسال تصمیم دارد که از بودجه خویش پنج مسجد جامع را در پنج ولایت کشور به صورت اساسی ترمیم و تکمیل نماید و همه ساله این پروسه را ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.