درگیری خودی طالبان در هرات ۳۰ کشته برجا گذاشت

- ۱۸ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که درگیری میان افراد ملا صمد از شاخۀ ملا اخترمحمد منصور و ملا ننگیالی از شاخۀ ملا رسول در ولسوالی شیندند این ولایت، ۳۰ کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشته است.
جیلانی فرهاد، مسؤول دفتر رسانه‌های ولایت هرات به سلام‌وطندار می‌گوید که این درگیری روز دوشنبه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
گروه ملا رسول یکی از شاخه‌های انشعابی از بدنۀ طالبان است که ملا اخترمحمد منصور، رهبر شاخۀ اصلی این گروه را متهم به دستورگیری از پاکستان می‌کند.
عبدالرؤوف احمدی، سخن‌گوی پولیس هرات می‌گوید، افراد این دو گروه پس از آن به جان افتادند که در اثر انفجار یک ماین کنار جاده، دو تن از افراد ملا صد کشته شدند.
آقای احمدی می‌گوید که نیروهای امنیتی تدابیری را در ساحۀ درگیری میان این دو گروه روی دست دارند.
جنرال اخترمحمد همدم، رییس ارکان لوای اول ارتش در غرب کشور می‌گوید که افراد این دو فرمانده طالبان در روستا‌های «غودال، کریمه‌خانه، قلعۀ کنجک و اطراف پرمکان» با هم درگیرند.
آقای همدم می‌گوید که جنگجویان دیگر از ولایت‌های هلمند، فراه و نیمروز برای کمک به هر دو گروه به شیندند رفته اند. به گفتۀ او، حدود ۲۰۰ جنگجو به کمک هر دو طرف درگیر شتافته اند.
جنرال همدم هم‌چنان می‌گوید، بر بنیاد معلومات آن‌ها، شمار افراد دو گروهی که با هم درگیرند، به بیش از ۴۰۰ تن می‌رسد و ممکن است این درگیری به ولایت‌های همجوار نیز کشانده شود.
او می‌گوید که نیروهای امنیتی جنگ میان این دو گروه را نظاره می‌کنند و در عین حال وضعیت شیندند را زیر نظر دارند تا این دو گروه نتوانند بر مرکز ولسوالی حمله کنند.
این نخستین درگیری میان افراد دو شاخۀ طالبان نیست. درگیری چندی پیش افراد این دو گروه با میانجی‌گری رهبران طالبان و بزرگان محل و کشته و زخمی شدن شماری از افرادشان پایان یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.