احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





پاسخ برشنا به سرمقالۀ مورخ ۹ حوت روزنامۀ ماندگار

گزارشگر:چهارشنبه 19 حوت 1394 - ۱۸ حوت ۱۳۹۴

طوریکه مشاهده شد در شماره ۱۷۳۱ مورخ ۹/۱۲/۱۳۹۴ در سرمقاله روزنامه ماندگار در مورد دافغانستان برشنا شرکت مطلبی ذکر شده است که مبرا از حقیقت بوده و باعث تخریب اذهان هموطنان میشود؛ دافغانستان برشنا شرکت آنچه حقیقت است را طی این مکتوب به مطالعه شما ارسال میدارد که در شماره بعدی خواهشاً در عین سرمقاله تصحیح و به نشر برسد:
در روزنامه ماندگار به نشر رسیده است: «شرکت برشنا اعلام کرده است که پول های صرفیه برق حرارتی را از مردم افغانستان چند برابر قیمت تعیین شده اخذ می کند.»
همچنان نگاشته است: « در گذشته مصرف هر کیلووات برق حرارتی، دو افغانی محاسبه شده است، اما حالا قرار است که شش افغانی محاسبه شود.»
در حالیکه:
د افغانستان برشنا شرکت در طول سال ۱۳۹۴ از بابت بلند رفتن نرخ دالر در مقابل افغانی، خساره مالی زیادی را متقبل شده است که، نتیجه ی آن در راپورهای مالی شرکت برای سال ۱۳۹۴ انعکاس داده می شود.
ماندگار نگاشته است: « اصلاً معلوم نیست که این مبالغ سنگینی که قرار است از مردم گرفته شود، به کدام حساب ریخته می شود.»
حالانکه:
د افغانستان برشنا شرکت یک شرکت تجارتی محدود المسولیت بوده مفاد و ضرر آن در اخیر هرسال مالی مطابق قوانین حسابی به مراجع ذی ربط اطلاع داده می شود. تعرفه برق بر اصول حسابی قیمت تمام شد جمع یک فیصدی معین که تکافوی مصارف شرکت را بکند تثبیت می شود.
ماندگار گفته است: «تا هنوز مرجعی که بیآید از شرکت برشنا حساب بپرسد، ابراز وجود نکرده است. همین بی پرسانی ها سبب شده که برشنا از حد بگذرد و قصاص خرابی پایه های برق را از مردم فقیر بگیرد.»
اما:
د افغانستان برشنا شرکت یک اداره مستقل و محدود المسولیت بوده و همیش در خدمت هموطنان است و جوابگوی تمامی مسایل و پرسش های هموطنان، دولت و رسانه ها در هر زمان و شرایطی میباشد.
ماندگار می نویسد: «برشنا در حالی می خواهد این ظلم بزرگ را بر مردم افغانستان روا بدارد که برخی منابع خبری می گویند که یکی از راه های درآمدزایی طالبان، باج ستانی از شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی یی است که بدون حساب و کتاب از مردم پول می گیرند. یعنی طالبان از طریق شرکت هایی مانند برشنا، خود را تمویل می کنند و بلای جان مردم می شوند. گفته می شود که تخریب پایه های برق توسط طالبان نیز به همین انگیزه انجام شده است.»
ولی:
د افغانستان برشنا شرکت در هیچ مقطع زمانی و شرایطی به هیچ نهاد، گروه، طرف سیاسی و یا شخصی باج نداده و متعهد به این است که هیچگاه به هیچ روندی باج نمی پردازد و افتخار فراهم کردن سهولت برق به تمام هموطنان عزیز در هرگوشه افغانستان به گونه مساویانه را دارا میباشد.
ماندگار افزوده است: «مجلس نماینده گان می تواند لایحه قانونی یی را ترتیب کند تا از این پس، همه شرکت های خصوصی به خصوص شرکت برشنا، به یک مرجع خاص نظارت کننده پاسخگو باشد و همچنان ……… این کثیف ترین روش درآمدزایی برای یک شرکت به حساب می آید که گویا برشنا در این وادی گوی سبقت را از همه ربوده است.»
این در حالیست که:
د افغانستان برشنا شرکت تحت لایحه و قانون منسوب شده جمهوری اسلامی افغانستان فعالیت دارد و هیچگاهی پاه از دایره جامعه پرور قانون فرا نمیگذارد. همچنان د افغانستان برشنا شرکت از اثر درگیری هایی که در ولایت بغلان اتفاق افتاد و از روشن کردن برق حرارتی ۲.۵میلیون دالر آمریکایی خساره دیده است که جبران این خساره به دوش دافغانستان برشنا شرکت میباشد و آنطوریکه روزنامه ماندگار بی مسوولانه تحریر نموده است آنرا از هموطنان در هیچ صورت بازستانی نمی کند. همچنان برشنا را هیأت مختلف اداره های مختلف نظارتی ماهوار و سالانه ارزیابی می کند که نماینده های وزارت های محترم مالیه، انرژی و آب، شهرسازی، اقتصاد و همچنان اداره های ارنوالی و پارلمان نیز نظاره گر هستند. در ضمن می توان از هیأت: هیئت نظار برشنا، تفتیش داخلی، هیئت مدیره برشنا، اداره تفتیش دولتی، تفتیش بین المللی چون KPMG و ENY نیز نام برد که فعالیت های این شرکت را زره بینی همه جانبه می کنند.
ماندگار همچنان گفته است: «برشنا رسماً بر مردم ستم می کند و به بهانه تخریب پایه های برق، می خواهد عاید خود را افزایش دهد.
در صورتیکه:
برهمه هویداست د افغانستان برشنا شرکت در طول سال های متمادی تا توان در وجود کارمندانش داشت رگ های برق رسانی را به پیکر کشور عزیز جاری نگهداشته و در تمام فصل های سال و هر نقطه ی کشور با تلاش های متداوم خدمت گذار هموطنان بوده است، تمام خساره ها چه از اثر پدیده های طبیعی، سیاسی، اجتماعی و گاه هم به دلیل نشر بعضی از مطالب دور از حقیقت در برخی رسانه ها، خساره شخصیتی را متحمل شده و با آن کنار آمده است .

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.