لباس جدید تیم‌های ملی فوتبال افغانستان طراحی شد

گزارشگر:شنبه 22 حوت 1394 - ۲۱ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3لباس ورزشی تیم‌های ملی فوتبال کشور تغییر می‌کند. بر بنیاد گزارش‌ها لباس جدید برای تیم ملی بانوان با درنظرداشت فرهنگ و آموزه‌های اسلامی طراحی شده و همچنان تغییراتی در لباس مردانۀ بازیکان تیم ملی از جمله برجسته‌سازی تصویر شیر در پیراهن‌های‌شان به میان آمده است.
طرح لباس جدید را شرکت هومیل دنمارکی به عهده دارد. این شرکت پیش از این لباس‌های تیم‌های ملی لیتوانیا و دنمارک را نیز طراحی کرده است.
بیشتر اعضای تیم ملی بانوان فوتبال کشور در خارج به دلایل مختلف در بیرون از کشور به سر می‌برند. این شمار از بازیکان روز گذشته در کوپنهاگن دنمارک لباس جدیدشان را به نمایش گذاشتند.
خالده پوپل، کاپیتان پیشین تیم ملی بانوان کشور می‌گوید: «در جامعه‌یی که قدرت در انحصار مردان باشد، ورزش برای زنان بسیار مشکل است».
بانو پوپل همچنان گفت، جامعۀ مردسالار سبب شده تا زنان فکر کنند که ورزش تنها منحصر به مردان است.
کریستین ستیدل، رییس شرکت طراح لباس جدید نیز در صحبتی با رسانه‌ها گفته است که در طرح و ساخت این لباس تلاش کرده‌اند تا خواست‌های فدراسیون فوتبال کشور و تیم ملی بانوان برآورده شود.
شرکت هومبل از طراحی لباس تیم ملی و فدراسیون فوتبال افغانستان از استفاده این لباس در بازی با جاپان و سنگاپور در حالی خبر می‌دهند که هنوز این لباس به کشور نرسیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.