سخنگوی ناتو در افغانستان: داعش در یکی از ۴۰۴ ولسوالی افغانستان مسلط است

گزارشگر:شنبه 22 حوت 1394 - ۲۱ حوت ۱۳۹۴

سخنگوی ناتو در افغانستان بر این اعتقاد است که داعش جذبه بنیادی ایدئولوژیک در میان طالبان نداشته و در میان مردم افغانستان منفور است و همین امور باعث تضعیف این گروه در این کشور شده است.
ویلسون شافنر، سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید که گروه داعش از میان حدود ۴۰۴ ولسوالی افغانستان تنها بر یک ولسوالی کنترل دارد.
mandegar-3شافنر در یک کنفرانس مخابراتی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: این ولسوالی در ولایت شرقی ننگرهار در امتداد مرز پاکستان واقع شده است.
سال گذشته میلادی مقام‌های نظامی امریکا برآورد کرده بودند که بالغ بر هزار تا سه هزار جنگجوی داعش در هفت وسوالی ولایت ننگرهار فعالیت دارند اما شافنر می‌گوید که اکنون تعداد این جنگجویان احتمالاً کمتر از آن است.
شافنر افزود: بسیاری این جنگجویان اعضای سابق گروه طالبان پاکستان هستند که به داعش اعلام وفاداری کرده اند.
به گفته این مقام نظامی ناتو، این جنگجویان بر اثر عملیات نظامی پاکستان در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی به مناطق مرزی افغانستان فرار کرده‌اند.
سخنگوی ناتو در افغانستان افزوده است: داعش در میان طالبان جذبه بنیادی ایدئولوژیک ندارد.
به گفته وی اعمال بسیار مخوف داعش در ولایت ننگرهار در میان ساکنان این ولایت منفور بوده و به این دلیل حمایت از این گروه در افغانستان تضعیف شده است.
شافنر اظهار داشت: با وجود این گروه داعش همچنان در افغانستان به عنوان یک «تهدید استراتژیک» باقی می‌ماند.
کاخ سفید در ماه جنوری به نیروهای خود در افغانستان صلاحیت قانونی داد تا جنگجویان داعش را هدف قرار دهند که نخستین فرمان حمله علیه این گروه در خارج از عراق است.
شافنر تأیید کرده است که حملات نیروهای آمریکایی علیه این جنگجویان در افغانستان افزایش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.