توصیه جنرال کمپبل به واشنگتن

گزارشگر:یک شنبه 23 حوت 1394 - ۲۲ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3همزمان با تلاش‌های نیروهای افغان برای دفع اقدامات شبه نظامی طالبان، جنرال جان کمپبل که تا هفته گذشته فرماندهی ائتلاف نیروهای ناتو در افغانستان را به عهده داشت فعالیت نظامی وسیع‌تر نیروهای امریکایی در افغانستان را توصیه کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جنرال جان کمپبل، فرمانده نیروهای ‌امریکایی در افغانستان به قدرت‌های ویژه‌ای که وی از دولت واشنگتن پیش از استعفایش به عنوان بخشی از گذار مرسوم رهبری درخواست کرد، اشاره‌ای نکرد.
جنرال جان کمپبل به گروهی از خبرنگاران در پنتاگون گفت: من خواستار نیروهای بیشتر نیستم. تنها راهی که می‌توان بر این جنگ تاثیر گذاشت تغییر بالقوه برخی اختیاراتی است که داریم. این اختیارات باید شامل این مسائل که به چه اهدافی می‌توانیم حمله کنیم، به چه اهدافی نمی‌توانیم حمله کنیم، در چه سطحی می‌توانیم آموزش، مشاوره و کمک ارائه دهیم، می‌باشد. در نتیجه من خواستار برخی اصلاحات هستم.
وی افزود: جنرال جان نیکلسون که جایگزین من شده‌اند نیز این مساله را بررسی خواهند کرد.
جنرال جان کمپبل نسبت به طولانی بودن روندهای بروکراتیک پشت تصمیم گیری‌ها در واشنگتن ابراز ناامیدی کرد؛ مساله‌یی که دیگر روسای پنتاگون از جمله سه وزیر دفاع سابق دولت باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا نیز به آن اشاره کردند.
وی گفت: اما باید به شما بگویم هر زمان که به سراغ باراک اوباما رفته‌ام به نتیجه‌یی که به دنبال آن بودم رسیده‌ام.
همزمان با پیشروی‌های شبه نظامیان طالبان، حضور داعش در افغانستان و افزایش تلفات در بین نیروهای امنیتی افغان، اوباما از زمان ورود جنرال کمپبل در افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی برخی از برنامه‌های خروج نیروهایش از افغانستان را کنار گذاشته است.
دولت اوباما همچنین به نیروهای امریکایی اختیارات بیشتری برای نابودی تروریست‌های داعش در افغانستان داده که به گفته جنرال کمپبل تعداد آنها بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تروریست است.
جنرال جان نیکلسون، جانشین کمپبل جنگی را به ارث می‌برد که در آن نیروهای امنیتی افغانستان و ۱۳ هزار نیروی بین‌المللی باقیمانده در این کشور به مقابله با شبه نظامیانی می‌پردازند که برای به دست آوردن کنترل یک سوم افغانستان رقابت می‌کنند.
کمپبل هم‌چنین تصریح تصریح کرد: حتی با وجود اختیارات جدید عملکرد و نقش نیروهای افغانستان کمرنگ نخواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.