عطا محمد نور: بلخ را تصفیه کردیم

گزارشگر:دوشنبه 24 حوت 1394 - ۲۳ حوت ۱۳۹۴

عطا محمد نور حضور داعش را در ولایت بلخ در شمال افغانستان تأیید کرد.
والی بلخ که خود هفته گذشته برای سرکوب تروریستان لباس نظامی به تن کرد و رهبری عملیات خورشید ۲۱ را در ولسوالی‌های زارع و کشنده بر عهده گرفت، پس از یک هفته جنگ، مناطق دهه یک و تنج ولسوالی‌های زارع و کشنده را از وجود طالبان مسلح پاک‌سازی کرد.
mandegar-3در ختم این عملیات نظامی، آقای نور اعلام کرد که تنها طالبان مسلح علیه حکومت در این ولایت نمی‌جنگیدند، بلکه داعش نیز حضور دارد.
عطا محمد نور گفت که در جریان این عملیات نظامی آنان با دو جریان افراطی طالب و داعش مقابل بودند.
آقای نور در رابطه به هویت این جریان‌های افراطی گفت: «فکر کنم که این افراد به هر دو جریان افراطی ارتباط داشتند و آن‌ها بیرق‌های طالبان و داعش را با خود داشتند.
سرپرست ولایت بلخ می‌گوید که در عملیات نظامی خورشید ۲۱ که جهت پاکسازی ولسوالی‌های زارع و کشنده از وجود مخالفین مسلح در بلخ صورت گرفت، قوت‌های نظامی مختلف در این عملیات سهیم بودند و تلفات سنگینی را به طالبان وارد کرده اند.
نور می‌افزاید که در جریان این عملیات ۷ تن از مخالفان کشته شده، حدود بیست تن آنان از سوی نیروهای امنیتی اسیر شدند و نزدیک به ده تن دیگر مجروح گردیده اند.
این مقام ارشد محلی گفت: دو جریان افراطی مسلح در تلاش بودند تا نخست بلخ را نا امن سازند و با استفاده از موقع به ولایات سمنگان و سرپل نیز حمله‌‌ور شوند.
با وجود که برای نخستین بار این مقام بلخ از حضور افراد وابسته به گروه داعش در این ولایت خبر می‌دهد، اما گفته است که هیچ گروه افراطی توانایی ایجاد نا امنی در بلخ را نخواهد داشت و به موقع سرکوب می گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.