افغانستان چطور به مرحلۀ بعدی مقدماتی جام ملت‌های آسیا راه پیدا می‌کند؟

گزارشگر:چهارشنبه 4 حمل 1394 - ۰۳ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3تیم ملی فوتبال افغانستان با وجود کسب نتایج نه چندان مناسب، در آستانۀ یک شگفتی برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال این کشور قرار گرفته است.
شکست‌های ناامید کنندۀ تیم ملی در مقابل تیم‌های سوریه،جاپان و سنگاپور در دور رفت و برگشت مقابل سوریه کار شیران خراسان را در گروه E دشوار کرده است.
با این حال، دو پیروزی رفت و برگشت مقابل کامبوج، افغانستان را در مسیری سخت، اما امیدوار قرار داده است.
تیم ملی افغانستان در حال حاضر با ۶ امتیاز تیم چهارم گروه است و امیدوار است تا در دو بازی آینده‌اش بتواند برای اولین به مرحلۀ بعدی یعنی پلی آف مقدماتی جام ملت‌های آسیا برسد.
اما این رویا چگونه تحقق پیدا خواهد کرد؟
مردان پیتر شگرت در اولین گام باید به فکر بازی قابل قبول مقابل حریف قدرت‌مندشان جاپان و در قدم بعدی نیز به فکر شکست تیم سنگاپور در دیدار ۱۰ حمل در تهران باشند.
تیم ملی در صورتی که بتواند از جاپان نیز امتیاز بگیرد و سنگاپور را هم در تهران مغلوب سازد، به صورت مستقیم بدون دغدغه و بدون انتظار شکست سایر تیم‌های راهی دور بعدی مقدماتی جام ملت‌های آسیا خواهد شد.
اما، در صورتی که شاگردان شگرت از جاپان شکست بخورند، آنگاه باید به فکر شکست سنگاپور باشند تا دست کم ۹ امتیاز لازم را به دست بیاورند.
در قدم بعدی، آن‌چه که پس از کسب این ۹ امتیاز حاییز اهمیت است، توقف تیم فوتبال تاجیکستان در دو دیدار بعدی‌اش است.
در حال حاضر تیم فوتبال تاجیکستان در گروه دوم مسابقات ۵ امتیاز دارد و در ادامه نیز هم زمان با افغانستان دو دیدار سخت مقابل استرالیا و قرقیزستان خواهد داشت.
در صورتی که تاجیکستان در دو دیدار باقی مانده‌اش در مقابل حریفانش شکست بخورد و افغانستان نیز بتواند تنها در مقابل سنگاپور به برتری برسد، تیم فوتبال افغانستان به صورت مستقیم راهی مرحلۀ بعدی مقدماتی جام ملت‌های آسیا خواهد شد.
در غیر آن صورت، افغانستان در مرحلۀ پلی آف حضور پیدا خواهد کرد و برای تلاش به مرحلۀ بعدی دیدارهای سختی در پیش خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.